Gyártók Az új Ford Mustang Mach-E előre tudja, hova akarunk menni

Az új Ford Mustang Mach-E előre tudja, hova akarunk menni

autopro.hu | 2020.09.06 08:16

Az új Ford Mustang Mach-E előre tudja, hova akarunk menni

Fotó: Ford Media Center

A vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E fedélzetén debütáló, új generációs Ford SYNC technológia a vezető szokásaiból tanulva tesz intelligens javaslatokat. A természetes beszédfelismerést, az internetes keresések eredményeit, valamint a gépi tanulási folyamatot kombinálva, a korábbi utazások tapasztalatait felhasználva olyan javaslatokkal áll elő, amelyekkel időt takaríthatunk meg.

Hirdetés

Európában egy exkluzív virtuális esemény keretében mutatták be először a Ford új kommunikációs és szórakoztató rendszerét. Szintén most mutatkozott be a Távoli Járműbeállítás funkció: egy olyan új rendszer, amely segítségével a vezető még vadonatúj autója átvétele előtt személyre szabhatja autóját, előre konfigurálva a legkülönfélébb beállításokat, az üzemmódoktól kezdve az utastéri hangulatvilágítás színéig.

„Megszállottan dolgoztunk azon, hogy a Mustang Mach-E tulajdonosait a létező legszemélyesebb, legteljesebb mértékben összekapcsolt vezetési élményben részesítsük” – mondta Jan Schroll, a Ford Európa konnektivitásért felelős igazgatója, majd hozzátette: „az új generációs SYNC a rendszer eddigi legintelligensebb változata, ráadásul minél tovább használja valaki az autóját, annál okosabbá válik. A rendszer ugyanis tudja, hogy mire van szüksége a vezetőnek (és mikor), így az autósnak nincs más dolga, mint átadni magát a vezetés örömének.”

Személyes részletek

Az új generációs Ford SYNC az utolsó bitig vadonatúj szoftvert kapott, hogy a vállalat emberközpontú tervezési filozófiája határozhassa meg a vezetési élményt. A rendszeren keresztül a Mustang Mach-E több mint 80 különböző beállítását módosíthatjuk kedvünk szerint, az utastér belső hőmérsékletétől kezdve az üléshelyzeten át a környezeti hangulatvilágításig, így teljességgel személyre szabott utazási élményben lehet részünk.

Sőt, a rendszer az okostelefonjáról vagy az indítókulcsáról képes felismerni a közeledő vezetőt, és már azelőtt aktiválhatja annak kedvenc beállításait, hogy beszállna. Így minden családtag teljes mértékben testre szabott vezetői környezetben foglalhat helyet, és egyéni vezetési élményre, illetve szórakoztatásra számíthat – írja sajtóközleményében a Ford.

A rendszer gépi tanulási algoritmust alkalmazva képes az idő előre haladtával egyre jobban megérteni a vezetők szokásait.

Fontos szempont volt a kényelem

A Mustang Mach-E fedélzetén 15,5 colos Full HD érintőképernyőn keresztül vezérelhető az új generációs SYNC rendszer. A nagyméretű, felhasználóbarát konzol egyetlen pillantással könnyen leolvasható; a kezelőfelület minimalista kialakításának köszönhetően rendezetten, könnyen értelmezhető módon tájékoztatja a vezetőt. Az okostelefonoknál megszokott, kétujjas parancsok (nagyítás, kicsinyítés, forgatás) itt is működnek; a képernyő alján elhelyezett, jellegzetes tárcsával pedig gyorsan és pontosan szabályozható a zenelejátszás vagy a konferenciahívás hangereje.

A Ford informatikusai újragondolták a SYNC kezelőfelület menüstruktúráját is, így bármely alkalmazás, információ vagy kezelőszerv elérhető egy vagy két mozdulattal. A nagyméretű képernyőnek és a kártyás elrendezésnek köszönhetően egyszerre több alkalmazás is megjeleníthető: az autós mostantól akkor sem véti el a navigációs rendszer következő utasítását, ha közben telefonhívása jön, mert az útbaigazítás mindvégig látható marad a monitoron.

Az új Mustang Mach-E tulajdonosai már azelőtt előre konfigurálhatják autójukat, hogy átvennék azt, köszönhetően az új Távoli Járműbeállítás funkciónak. Nincs más dolguk, mint létrehozni egy személyes profilt, amelyben elmenthetik kedvenc beállításaikat, gyakori úti céljaikat (pl. munkahely vagy egy üzlet), illetve – hogy soha ne kelljen aggódniuk – beazonosíthatják a közeli töltőállomásokat.

Beszélgetés-segéd

Az új generációs SYNC fejlett természetes hangfelismerés funkciója révén a vezetőnek nem kell betanult parancsokat felidéznie, hanem a vezetésre összpontosíthatja figyelmét. A rendszer tizenöt európai nyelven érti meg a természetes, hétköznapi beszédet, így a tulajdonosok pontosan úgy beszélgethetnek autójukkal, mint az utasaikkal. Szóbeli utasításokkal vezérelhetik a szórakoztató és navigációs funkciókat, a beltéri környezetet vagy a telefonhívásokat.

Hogy a kérdésekre és utasításokra a lehető legjobban reagálhasson, az új generációs SYNC rendszer a fedélzeti intelligenciáját internetes keresések eredményeivel egészíti ki, hogy a legközelebbi étteremre vagy gyógyszertárra vonatkozó kérdésekre maximálisan pontos és naprakész választ adhasson.

Az Apple CarPlay és az Android Auto rendszereket egyaránt ingyenesen előre telepítette a Ford, ráadásul a vezeték nélküli kapcsolódásnak köszönhetően a tulajdonosok biztonságosan és könnyedén hozzáférhetnek kedvenc okostelefonos alkalmazásaikhoz, akár szóbeli parancsokkal, akár a fedélzeti érintőképernyőn keresztül.

Töltés

Az új generációs SYNC száműzi a bizonytalanságot és az aggodalmat az elektromos autózásból: a rendszer tájékoztatja a vezetőt arról, hogy utazása során hol és mikor tudja feltölteni járművét, illetve valós idejű tájékoztatást nyújt a szabad töltőállomásokról és a töltési árakról.

Az 'intelligens hatótávolság' technológia pontos tájékoztatást ad a jármű pillanatnyi hatótávolságáról. Ehhez olyan tényezőket is figyelembe vesz, mint a forgalom, a domborzati viszonyok vagy az időjárás, sőt még az ugyanazon az útvonalon előbb haladó, többi Ford elektromos gépkocsik által gyűjtött adatokkal is kalkulál. Amennyiben a hatótávolság jelentős mértékben változik, a rendszer megjelenít az új, becsült értéket, valamint tájékoztatást ad a változás okáról.

A tisztán elektromos Mustang Mach-E az első olyan gépkocsi Európában, amely megkapja az új generációs SYNC rendszert. A technológia később bizonyos Ford típusokhoz lesz elérhető. A Mach-E az elektromos Ford járművek gyors ütemben gyarapodó választékának csúcsát testesíti meg: egyike annak a tizenhét új, elektromos hajtásláncú modellnek, amelyeket a vállalat 2021 végéig vezet be az európai piacon.

Kiemelt Partnereink