Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az MAN és a Scania miatt dörzsöli a tenyerét a VW vezérkara
A Volkswagen Truck&Bus haszonjárművek üzletágának bevételei 12,32 %-kal emelkedtek, és elérték a 23,9 milliárd eurót, ami az összes márkát érintő erős értékesítési növekedésnek köszönhető. A különleges tételek nélküli működési nyereség 26,8 %-kal nőtt, és elérte az 1,7 milliárd eurót, ami 6,9 %-os értékesítésre vetített működési hozamnak felel meg.
2017-ben minden márka erős növekedést produkált. Az MAN Truck&Bus márka bevételei 8,6 %-kal emelkedtek, és elérték a 10 milliárd eurót, miközben a működési nyereség erőteljesen nőtt, és a 27,9 %-os növekedéssel elérte az 532 millió eurót. A Scania bevételei elérték a 12,8 milliárd eurót, ami 13,2 %-os növekedést jelent, míg működési nyeresége még erősebb volt, és elérte az 1,3 milliárd eurót. A 2016-ban Brazíliában bekövetkezett visszaesés után a Volkswagen Caminhões e Ônibus bevételei 2017-ben 32,5 %-kal nőttek, és elérték az 1,1 milliárd eurót. Noha a Volkswagen Caminhões e Ônibus a még mindig gyenge kereslet és az erős verseny miatt még nem nyereséges, a magasabb bevételek és a hatékonysági programok 44,7 %-kal, 105 millió euróra csökkentették a veszteségeket.
A csoport 114 820 gépkocsit értékesített az EU28+2 régióban (a 28 EU tagállamban, Norvégiában és Svájcban), ami 1,6 %-os növekedést jelentett 2016-tal összevetve. Oroszországban több mint kétszeresére nőtt az értékesítés, és elérte a 11 300 gépkocsit, ami 130,6 %-os növekedést jelent. Az eredmény a csökkenő inflációs rátának, a növekvő keresletnek, és az ország gazdasági egyensúly felé történő elmozdulásának volt tulajdonítható.
Dél-Amerikában az értékesítés 28,5 %-kal nőtt, és elérte a 34 620 egységet, ami többek között a csoportnak a brazil teherautó üzletágban elért piacvezető szerepének volt köszönhető. A pozitív fejlemények az ázsiai-csendes óceáni térségben főként a kínai piacon bekövetkezett kedvező eredményeknek tudható be, itt az értékesítés 21,1 %-kal emelkedett, mennyisége 17 170 darab volt.