Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az erő dominál az idei Genfi Autószalonon
A tavasz első nagy járműipari eseményén több izomautót is lelepleznek. Megmutatunk néhány ínyenc falatot a március első hetén terítékre kerülő modellmenüből.
Az Audi R8 második generációjával Genfben találkozhat először a nagyközönség, ugyanez igaz a Prologue Avant koncepcióautóra is. Ha igazak a feltételezések, az R8-ból elektromos változat is készülhet, de a 610 lóerős V10-es motor szintén tartogat némi izgalmat a leendő tulajdonosoknak.
Március első hetében lehull a lepel |
Az Aston Martin a gyártó 102 éves történetének legextrémebb szupersportkocsijával gurul Svájcba – a Vulcan nevű autó hangsúlyozottan nem közútra készült, csakis versenypályára szánják. A V12-es motorral felszerelt járműből várhatóan 30 példányt készítenek, s feltehetőleg nagyobb teljesítményre képes, mint a 750 lóerős Aston Martin One-77 limitált modell. A gyártó nem csupán autót, de stratégiát is prezentál Genfben: nemrég igazolták CEO-ként a Nissan korábbi vezető tervezőjét, s talán arra is fény derülhet, hogy elindulnak-e a SUV-ok gyártása felé.
Vulcan-kitörés várható Genfben |
Az Aston Martin kihívójaként pozícionálhatja magát a Bentley a szalonon, már ami az egyelőre ismeretlen elnevezésű kétüléses modelljüket illeti, amelyet a Ferrari California T és az Aston Martin Vantage típusok versenytársának szánnak.
Az olasz paripás márka újdonsága annyira talán nem lesz nagy meglepetés: mi is beszámoltunk már a 488 GTB részleteiről, amelyet a jelenleg legnépszerűbb Ferrari, a 458 Italia utódjának szánnak. 660 lóerős, 3,9 literes ikerturbós V8-as motort kapott a tűzpiros fenevad, ami azonban épp a turbós megoldás miatt vethet fel dilemmákat a potenciális vásárlók körében.
Vezéregyéniségnek szánják a 488 GTB modellt |
A McLaren a P1 GTR modellel alighanem a legizmosabb négykerekűt küldi a genfi porondra, a maga 986 lóerős motorjával legalábbis tiszteletet parancsolóan hagyja maga mögött a mezőny többségét. Érdekesség, hogy ez is ikerturbós, V8-as motort kapott, de annak „csak” 3,8 literes a hengerűrtartalma. A másik különlegesség, hogy az autóban nem egyetlen motor van, ugyanis hibrid hajtást kapott a fenavad, tehát egy elektromos motor is hozzárakja a maga tudását a száguldás élményéhez. A márka 675LT fedőnevű másik üdvöskéje a maga – talán szimbolikus – 666 lóerős, szintén 3,8 literes V8-as motorjával hátulról követi a rokonát. Ez utóbbit ugyancsak kizárólag versenypályára szánják.
McLaren P1 GTR - az erő vele van |
A Porsche újdonsága folytatja a 3,8 literes modellek sorát: a Cayman GT4 mindössze 385 lóerőre képes, de akár ilyen autót is szívesen látnának sokan a garázsukban.
A Cayman GT4 nem a legerősebb tagja a szalon felhozatalának, ám így is kívánatos jószág |
A Rolls-Royce sajtóhírek szerint valami különlegesre készül. Saját bevallásuk szerint annyi bizonyosnak tűnik, hogy Serenity modelljük ott lesz a Genfi Autószalonon.
Ennyit mutat meg előzetesen a Rolls-Royce a Serenity modellből |
A Mercedes-Benz inkább a csínre hajt ezúttal, nem a lóerőre. A Mercedes-Maybach Pullman a hivatásos sofőrrel utazó tehetőseket célozza meg luxus bőr belsővel, négy üléssel a hátsó kabinban. A márkától mi inkább egy másik prezentációt várunk nagyon: ez az első autószalon, amelyen színre lép nyilvánosan a Kecskeméten készülő CLA Shooting Brake.
Mi már jól ismerjük, a nagyvilág még csak kóstolgatja... |