Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az Eni bemutatta az i-Sigma motorolajat
Az Eni kutatólaboratóriumai nagy igénybevételnek kitett járművekhez fejlesztettek ki komplett kenőanyag-termékcsaládot. Az i-Sigmát pénteken, Budapesten mutatták be több mint száz partnerüknek.
Dr. Alessio Lilli, az Eni Hungaria Zrt. vezérigazgatója köszöntötte a Ramada Resortban összegyűlt Eni-partnereket. Úgy fogalmazott, új mérföldkövet tesznek le az i-Sigma családdal. Lilli az Eniről elmondta, az egyetlen olyan olajcég a világban, amely az Alfától az Omegáig mindenütt jelen van, vagyis a kitermeléstől és az értékesítésig terjed az olasz óriás tevékenysége, amely több száz szabadalmat jegyez és igen fejlett technológiával rendelkezik.
Dr. Alessio Lilli vezérigazgató ( jobbra) és Varga Csaba marketing vezető. |
- Mit jelent, hogy olasz vállalat vagyunk? – tette fel a kérdést a hallgatóság előtt dr. Alessio Lilli, aki sorolta a neveket: Lamborghini, Maserati, Iveco, Ferrari, jelezve azt, hogy Olaszország igen fejlett ipari kultúrát tudhat maga mögött. Az Eniről, amely termékeit korábban Agipként forgalmazta, a kenőolajak is eszükbe juthatnak – fogalmazott a vezérigazgató, aki tudatta azt is, az Eni volt az első, amely a hetvenes években szintetikus kenőanyagokkal elsőként megjelent a piacon.
Az új i-Sigma kenőolaj-termékcsaládot Milánó mellett található kutatólaboratóriumában fejlesztette ki az Eni, ahol nagyon korszerű körülmények között más olajtársaságok is tesztelik termékeiket – mondta el a vezérigazgató, aki jelezte, magyar partnereiknek a közeljövőben megmutatják a milánói labort.
Takács János kenőanyag- és üzemanyag nagykereskedelmi vezető előadás közben. |
A vezérigazgatói köszöntő után Takács János, kenőanyag- és üzemanyag nagykereskedelmi vezető az i-Sigma termékcsalád jelentőségéről tartott előadást. Egyebek mellett elmondta: Magyarországon a diesel haszonjármű motorok részaránya húsz százalék, s három fő kategória van. A 3,5 tonna alattiak, a 3,5 tonna felettiek és a 15 tonna felettiek. Növekedést a könnyű furgonok eladásában regisztráltak, a mértéke 14 százalékos.
- Messze vagyunk még a 2007-2008-as értékesítési adatoktól – jelezte Takács János azt, hogy kevesebb értékesített haszonjármű kevesebb haszongépjármű motorolajat igényel. Akik pedig igénylik, azok is költségcsökkentésre, üzemanyag-fogyasztás optimalizálásra törekszenek, s elvárják, hogy a szervizek és az olajcserék egybeessenek, s olajcsere miatt ne essen ki egyetlen munkaóra sem. Az i-Sigma nem csak tartósságban, környezetvédelemben is megfelel a szigorú elvárásoknak.
Az Eni Hungaria magyar partnerei. |
Takács János elmondta, az Agip név lekerül a flakonokról, helyette az Eni név lesz olvasható, a hat lábú kutya azonban továbbra is az Eni jelképe marad.
- Továbbra is bízhatnak a hat lábú kutyában – zárta előadását Takács János.
A harmadik előadó Varga Csaba marketingvezető volt, aki az Eni történetébe avatta be a hallgatóságot. Erről itt olvashat bővebben.
A délelőtt utolsó előadója Nagymányai Antal műszaki vevőszolgálati vezető volt, aki részletesen bemutatta az i-Sigma termékcsaládot.
Kiss Norbert és Jobbágy Ákos. |
A program délután az OXXO Racing Team élménybeszámolójával folytatódott. Jobbágy Ákos csapatfőnök Kiss Norbert pilótával együtt elmondták, az OXXO kenőolaj támogatója az Eni. Példával is illusztrálták mit jelent a jó kenőolaj. Míg 2008-ban három versenyenként cseréltek motort a kamionban, manapság a jó kenőolajnak köszönhetően fél évig is kitart egy motor. Mindeközben a lőerők 1100-ról 1700-ra nőttek, a fogyasztás pedig 4 százalékkal csökkent.
Kiss Norbert jelezte, utcai kamionra nincs jogosítványa, a versenypályán nem is kérnek ilyet. Megtudtuk azt is, a kamionok sebességét 162 km/órában korlátozták, aki túllépi, kizárják.
Érdekességként Jobbágy Ákos elmondta azt is, azokat az alkatrészeket, amelyeket a versenykamionba beépítenek, 2016-tól gyártják majd szériában, a versenyek jó tesztet jelentenek a gyártóknak.