Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az autóipart is megrázta a mexikói földrengés
Az autógyártók felmérték közép-mexikói üzemeikben a földrengés okozta károkat. A Volkswagen és az Audi nehéz helyzetben van Puebla államban, ideiglenesen leállt a termelés, átvizsgálják az épületeket. A dolgozók is kisebb pihenőt kapnak.
7,1-es magnitúdójú földrengés pusztított Mexikóváros központja mellett kedd délután, épületek tucatjait döntve romba a fővárosban és az azt körülvevő államokban. Szerda délutánra a halálos áldozatok száma 225-re nőtt. Az ország számos autóipari üzemmel rendelkezik, a szerencsétlenség után a gyártók és beszállítók is a károk kezelésével foglalkoznak.
A Nissan, Mexikó legnagyobb autógyártójának közlése szerint mexikóvárosi székhelyén és a Cuernavacában található összeszerelő üzemében nem volt haláleset vagy sérülés. A dolgozókat hazaküldték, a vállalat pedig elárulta: „Felmérjük a károkat üzemeinkben, mielőtt eldöntjük, mikor tudunk visszatérni a biztonságos gyártáshoz.”
A Volkswagen Puebla állam fővárosában található üzemében a katasztrófa után leállították a termelést, hogy a gyárat át tudják vizsgálni. Mivel csak kisebb károk keletkeztek, az irodai dolgozók szerdán már folytathatták munkájukat. A mexikói üzem a VW legnagyobb Németországon kívüli gyára, itt készítik a Bogarat, a Golfot, a Golf wagont, a Jettát és a Tiguan kompakt crossovert is. A vállalat egymilliárd dollárt fektetett be, hogy az újratervezett Tiguan gyártására sor kerülhessen.
Az Audi crossovereket készítő helyi gyára a pueblai San Jose Chiapában nem szenvedett kárt, szerencsére dolgozók sem sérültek meg. Kedden a második műszakot korábban befejezték, a harmadikat pedig eltörölték, így az alkalmazottak leellenőrizhették, hogy minden rendben van-e szeretteikkel – közölte a vállalat. Az 1,3 milliárd dollárba kerülő üzem szinte pontosan egy évvel ezelőtt kezdte meg működését. Az Audi a Q5 crossovereket gyártja itt.
A Ford elmondta, nem történt kár vagy termeléskiesés Cuautitlan-i gyárában.
A General Motors létesítményeire és gyáraira nem volt hatással a katasztrófa. A GM egyik szóvivője elmondta, az autógyártó néhány toluca-i üzemében egy-két apróbb kár keletkezett, de „semmi olyan, ami hatással lenne a gyártásra”. Folytatjuk a helyzetfelmérést, beleértve a beszállítókat ért lehetséges hatások felmérését is – tette hozzá a GM, amely motorgyártó és -öntő komplexumot, valamint műszaki központot üzemeltet Tolucában.
A Fiat Chrysler mexikói honlapján közölte, hogy aprólékos átvizsgálást folytatott le a toluca-i összeszerelő üzemének és mexikóvárosi székhelyének strukturális integritásáról. Úgy találta, minden megfelelő állapotban van ahhoz, hogy a gyártás a megszokott kerékvágásban folytatódhasson. Twitter oldalán továbbá azt is közzétette, hogy ételt, higiéniai cikkeket és egyéb eszközöket küldött a földrengés áldozatainak támogatására.
A Toyota mexikóvárosi székhelyén minden rendesen működött, és dolgozói biztonságban voltak. Egyetlen mexikói üzemétől, amely a San Diego-i határhoz közel található, messze volt a földrengés zóna, ezért az nem volt hatással a gyártásra.
Az, hogy a legtöbb autóipari üzem nagyobb károk nélkül vészelte át az esetet, annak köszönhető, hogy a legtöbb autógyár Észak-Mexikóban vagy Közép-Mexikó északnyugati részén található, ahol nem okozott akkora problémákat a földrengés.
A kész járműveket és alkatrészeket Mexikóból az USA-ba és Kanadába szállító infrastruktúra tűnik a leginkább sértetlennek. A kikötők messze voltak az epicentrumtól. A Kansasi Déli Vasútvonal elmondta, infrastruktúrája a földrengés miatt nem sérült, és ugyanúgy üzemel, mint általában. A további kisebb földmozgások és az utórengések miatti lehetséges kockázatot figyelembe véve sebességkorlátozásokat vezettek be egyes szakaszokon.