Gyártók Audi R8 e-tron 2014-es érkezéssel

Audi R8 e-tron 2014-es érkezéssel

Panker Gergő | 2014.01.16 15:07

Audi R8 e-tron 2014-es érkezéssel

Az Audi a Tesla vetélytársának szánja az erősebb akkumulátorokkal szerelt, továbbfejlesztett R8 e-tront.

Hirdetés

Kifejezetten rövid, 220 kilométeres hatótávolsága miatt egy időre a fiókba kerültek az R8 e-tron prototípus tervei, ám a hírek szerint továbbfejlesztett lítium-ion akkumulátorokkal akár 400 kilométer megtételére is képes az Audi elektromos sportautója. Az R8 e-tront az eredeti 48,6 kWh-ás akkumulátor-csomagnál nagyobb teljesítményű egységgel szerelik majd, amellyel így lényegesen nő a hatótáv - írja az autocar.com.

A 376 lóerős protopípus 4,2 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100-ra, csúcssebessége pedig 200 km/h volt, míg a sportautók mércéjének számító Nürburgring Nordschleife-n 8:09-es kört teljesített. Nem lennénk meglepve, ha az év második felére bejelentett sorozatgyártott verzió is hasonló menettulajdonságokkal bírna.

Az Autocar szerint a döntés, miszerint újra előveszik a prémiumkategóriás elektromos sportautót, az Audi új kutatás-fejlesztési igazgatójától, Ulrich Hackenbergtől származik, azonban így is csupán korlátozott darabszámra számíthatunk. Ahelyett, hogy a Tesla gyártási darabszámaira törekednének, az Audi a kisebb és gazdaságosabb elektromos autók felső mércéjeként tekint az R8 e-tronra.

Az Audi a Tesla Model S ellenfelének szánja az R8 e-tront

Hackenberg fogja felügyelni az e-tronnal kapcsolatos munkafázisokat a fejlesztéstől egészen a gyártásig. Az új K+F vezető nevéhez fűződnek az anyacég VW e-Up, e-Golf elektromos autói, illetve az XL1 és Golf Plug-In hibridek is.

Az Audi R8 e-tron a második generációs R8 karbonszálas és alumínium karosszériájára épül. A korai prototípus 1780 kg-ot nyomott, míg a Tesla Model S P85+ ennél jóval nehezebb, több mint 2100 kg.

A Model S-t a kezdetektől fogva elektromos autónak tervezték a gyártó által "gördeszka alváznak" hívott platformra, míg az R8 e-tron egy átalakított benzines erőforrásra és a hagyományos változat alvázára épül. Az Audi R8 e-tron valószínűleg többe kerül majd, mint amerikai vetélytársa, így az összehasonlításnál még nehezebb dolgunk lesz, ám mindenképp jó hír, hogy hamarosan egy újabb exkluzív példánnyal bővül az elektromos autók piaca.

Kiemelt Partnereink