Gyártók Allergiás? Vegyen kombit!

Allergiás? Vegyen kombit!

autopro.hu | 2014.06.02 07:07

Allergiás? Vegyen kombit!

Az új T-modell révén a Mercedes-Benz 2014 szeptemberétől kiszélesíti a C-osztály családját.

Hirdetés

Az új C-osztály T-modell méreteit tekintve lényegesen gyarapodott. Az elődjéhez képest 80 milliméterrel növelt tengelytáv (2840 milliméter) mellett az autó hossza 96 milliméterrel, 4702 milliméterre nyúlt meg, ezen kívül 40 milliméterrel szélesebb lett (mostantól 1810 milliméter). A méretnövekedés a lábtér tekintetében 45 milliméteres térnyerést eredményezett, aminek elsősorban a hátsó utasok örvendhetnek. Mindemellett a fej-, könyök- és válltér egyaránt tágasabb lett az előddel összehasonlítva.

A méretnövekedés a csomagteret sem kerülte el. Az új C-osztály T-modell farrésze maximálisan 1510 literes teret kínál. Ez 10 literes gyarapodást jelent az előddel összehasonlítva. A csomagtartó a hátsó ülések mögött alaphelyzetben 490 literes, ami plusz öt litert jelent a korábbi modellhez képest.

Lényegesen fejlődött a variálhatóság és a funkcionalitás is. Mostantól a hátsó üléstámlák már nem 60:40, hanem 40:20:40 arányban osztottak, ami számos lehetőséget kínál, így például az utasteret öt-, négy-, három-, vagy kétülésesként egyaránt használhatjuk.

A T-modell megkapta az Európai Allergia Kutatási Központ (ECARF) minőségi védjegyét, tudományosan leellenőrzött, allergiabarát kialakításáért. A Mercedes az egyetlen autógyártóként viselheti az ECARF pecsétjét.

Az márka által kifejlesztett touchpad segítségével egy okostelefonhoz hasonlóan, ujjmozdulatokkal vezérelhető a központi egység összes funkciója. 65 x 45 milliméteres kezelési felülete a középkonzoli vezérlőegység kézpihentetőjébe van integrálva.

Az új C-osztályban szintén újdonságnak számít a head-up display vetített kijelzés. A szélvédőre vetítve is megjelennek a vezető előtt a fontos információk, így a könnyű leolvashatóság jóvoltából minimális a figyelem elterelése a forgalomtól.

Az új C-osztály T-modell vázszerkezete kevesebbet nyom a mérlegen: 49 százalékos alumínium-arány és akár 65 kilogrammal alacsonyabb teljes tömeg jellemzi.

Egytől-egyig start-stop funkcióval ellátott, és az Euro 6 károsanyag-kibocsátási normát már most teljesítő benzin- és dízelmotorok gondoskodnak a sportos menetteljesítményről, miközben akár több mint 20 százalékos fogyasztáscsökkenést képesek felmutatni az előddel összehasonlítva.

Az új C-osztály dízelpalettáját a továbbfejlesztett négyhengeres, valamint egy új kis négyhengeres motorcsalád alkotja, és a BlueTEC-modellek kivétel nélkül fel vannak szerelve az SCR-technológiával (Selective Catalytic Reduction). A teljesítményskála 115 lóerőnél (85 kW) kezdődik és 204 lóerőig (150 KW) tart.

Kiegészítésképp a Mercedes-Benz a hibridmodullal kiegészített dízelmotort is kínálja. A négyhengeres dízellel és kompakt villanymotorral hajtott C 300 BlueTEC Hybrid teljesítménye 150 + 20 kW (204 + 27 LE), fogyasztása pedig az NEFZ-ciklus szerint átlagosan mindössze 3,8 liter gázolaj 100 km-enként, ami 99 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg.

Az új C-osztályhoz kezdetben három BlueDirect négyhengeres benzinmotor, valamint egy BlueDirect hathengeres benzinmotor lesz rendelhető, amelyek 156-333 lóerős (115-245 kW) teljesítményspektrumot fednek le. Később csatlakozik a kínálathoz a négyhengeres, konnektorról is tölthető, Plug-In technológiájú C 350 Hybrid, 155 + 50 kW (211 + 68 lóerő) teljesítménnyel.

A T-modellhez szériában jár az éberségfigyelő rendszer, ami fáradtság esetén figyelmezteti a vezetőt a pihenésre. Ez a navigációs rendszerrel felszerelt autók esetében a comand rendszer révén közbenső célpontként mutatja az autópálya-pihenőket. Az éberségfigyelő érzékenysége beállítható; az autóvezetőnek külön jelzés mutatja a központi műszeregységen, hogy mennyire fáradt, és mennyit vezetett a legutóbbi pihenő óta.

A szintén széria a balesetmegelőző rendszer: az ütközéstől már 7 kilométer/óra fölött védő fékasszisztens mellé kapott egy kiegészítő funkciót: ha továbbra is fennáll az ütközésveszély, de nem reagál a vezető, akkor 200 kilométer/óra alatti sebességnél önállóan kezdeményez fékezést, csökkentve a lassú vagy megálló járművekbe való rohanás következményeit. 50 km/órás sebességig lefékez az álló járművek mögött, és 40 kilométer/óráig kivédi a ráfutásos baleseteket is.

Kiegészítésként az alábbi rendszerek állnak rendelkezésre:

  • A distronic plus leveszi a sofőr válláról a követési távolság szabályozásának a terhét.
  • A distronic plus , a kormány-asszisztenssel és az integrált Stop&Go Pilottal, egy részlegesen autonóm forgalmi dugó-asszisztens, amely 60 kilométer/óra alatt még akkor is képes az előrébb haladó gépkocsihoz igazodni, ha hiányoznak, vagy elmosódottak a burkolati jelek, ezáltal biztonságosan, kényelmesen lehet együtt haladni az autósorral.
  • A bas plus fékasszisztens felismeri a keresztirányú forgalmat is, és erősíti a vezető túl gyenge fékezését. A pre-safe fék nemcsak álló járműveket ismer fel, hanem gyalogosokat is, és ha nem reagál a vezető, magától fékez, 50 kilométer/óráig elkerüli a balesetet, illetve 72-ig csökkenti a súlyosságát. Folyamatos forgalomban a 7 - 200 kilométer/óra között működik.
  • A kibővített aktív sávtartó asszisztens most már hiányos burkolati jelek esetén is képes féloldalas fékkorrekcióval megakadályozni a véletlenszerű sávelhagyást, illetve az összeütközést gyorsan előző, párhuzamosan közlekedő, vagy akár szembejövő járművel.

Az interaktív navigátor szolgáltatása többek között az animált iránytű, az utazás menetéről a repülőgépekéhez hasonló tájékoztatást nyújtó „Drive Show“ és a Google Maps megjelenítése a képernyőn. Javul a valósidejű útinformáció, ha foghatók az internetes „Live Traffic Information“ adatai.

A világhálón szörfözni a jármű álló helyzetében lehet. Menet közben használhatók olyan alkalmazások, mint az időjárás-jelentés, a Google keresés, a StreetView, a Panoramio, a célpont- és útvonal-letöltés és a Facebook. Zenét és videókat különféle forrásokból lehet lejátszani, például: Bluetooth révén Apple iPod és iPhone, vagy SD-kártyáról, USB-ről, illetve CD/DVD-ről.

A márka a T-modellel Európában „Mercedes connect me” néven egy új szolgáltatáscsomagot vezet be. A gépjárműbe integrált KOM-modul és a saját SIM-kártya által lehetővé válik a „Mercedes connect me” szolgáltatások használata. A rendelkezésre álló szolgáltatások között megtalálható többek között a baleseti-, szerviz- és lerobbanás-menedzsment. Mindemellett az ügyfelek mindenhol és minden időben összeköttetésben tudnak lenni autójukkal a „connect.mercedes.me” rendszeren keresztül, és például le tudják kérdezni az üzemanyagszintet, vagy az állófűtést bárhonnan elindíthatják, leállíthatják, beprogramozhatják.

Kiemelt Partnereink