Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Akár az év végéig is állhatnak a Škoda gyárai
Csehország legnagyobb exportőre, a Škoda Auto október 18-tól kezdődően az év végéig drasztikusan csökkenti vagy akár le is állítja gyártását. A globális chiphiány által kiváltott termeléscsökkentés Csehország gazdasági növekedésére is ki hat.
Az autógyártók az év eleje óta küzdenek a félvezetők hiányával, ami világszerte termelésük csökkentésére, valamint gyáraik átmeneti bezárására kényszeríti őket. Az autógyártás visszaesése egyúttal rosszul érinti Csehország és más olyan országok gazdaságát, amik nagyban támaszkodnak az autóiparra.
A Škoda most bejelentett termeléscsökkentése az eddigi legnagyobb Közép-Európában, és közgazdászok azt jósolják, hogy hatására le fele fogják módosítani a cseh gazdasági növekedésre vonatkozó előrejelzéseket.
A Škoda számainak sem tesz jót az alkatrészhiány
Hasonlóan más autóipari OEM-ekhez, a cseh Škodát már eddig sem hagyta érintetlenül a chiphiány. A vállalat már korábban is állított le gyárakat, mostanra pedig több tízezer olyan félkész járművet tárol, melyeket az időre meg nem érkezett chipek miatt nem tudtak még befejezni.
A cseh autóipari szövetség szerint a most bejelentett termeléscsökkentéssel a Škoda idén hasonló számban fog autókat gyártani, mint 2020-ban, mikor 1,15 millió járművet készített. A szervezet korábban 1,3 millió autó legyártását jelezte előre.
Már most is látni a bajt
Az autóiparhoz köthető a cseh ipari termelés negyede. Az autógyártás akadozása már jelenleg is megmutatkozik a számokban: augusztusban február óta először mértek éves összevetésben csökkenést a cseh ipari termelésben, ez a visszaesés pedig egybeesett az autógyárak chiphiány miatt meghosszabbított nyári leállásaival – írja a Reuters.
Az alkatrészhiány fokozatos enyhülését a Škoda jelenleg 2022 második felére teszi. A jóslat egy újabb rossz hír a cseh gazdaságnak, aminek autóipara mintegy 180 ezer embernek ad megélhetést.
Csehországban a 35 ezer embert foglalkoztató, és a munkahelyek megőrzése mellett elkötelezett Škodán kívül a Hyundai és a Toyota is autógyártást folytat – utóbbi helyi termelését csakugyan többször akadályozta már a chipkrízis.