Gyártók Ahány földrész, annyi Navara

Ahány földrész, annyi Navara

autopro.hu | 2014.06.12 16:51

Ahány földrész, annyi Navara

Az új Nissan NP300 Navara a pickup 12. generációja, mely magában foglalja a vállalat kishaszongépjárművek gyártásában szerzett nyolcvanéves tapasztalatát. A márkának az a feltett szándéka, hogy az új Navarát minden földrész számára a helyi fogyasztók igényeire szabja.

Hirdetés

Versenyképes üzemanyag-fogyasztás, jobb gyorsulás, könnyebb kezelhetőség, merevebb és tartósabb váz, valamint modern, de robusztus kialakítás és határozott formaterv jellemzi.

Az egyes piacok igényeinek megfelelően több karosszériatípusban és többféle hajtáslánccal lesz kapható: keskenyebb és szélesebb karosszériájú, extra és dupla fülkés, valamint összkerék- és kétkerék-meghajtású változat is elérhető lesz.

– Mióta 1933-ban elkészítettük a márka első kishaszongépjárművét, több mint 14 millió ügyfelünk használta a Nissan pickupjait a családja, a kollégái vagy a rakománya szállítására, sokszor embert próbáló körülmények között is – nyilatkozta Andy Palmer vezető tervezési igazgató.

Az NP300 Navarát úgy tervezték, hogy könnyedén tudjon nagyobb rakományt szállítani, valamint könnyű legyen a be- és kipakolás. A márka tesztjei szerint a nagy szilárdságú alváz és laprugós felfüggesztés jól bírja az intenzív napi használatot, így megfelel a pick-up-tulajdonosok elvárásainak. Jellemzői közé tartozik a csökkentett fordulókör-sugár is, hiszen városi vezetéskor kiemelkedően fontos a mozgékonyság és az irányíthatóság.

Az NP300 Navara a Nissan 2,5 literes, négyhengeres DOHC dízelmotorával és 2,5 literes, négyhengeres benzinmotorral is elérhető. Az új 2,5 literes, négyhengeres DOHC dízelmotor legnagyobb teljesítménye 3600-as fordulatszámon 140 kW és 120 kW, maximális nyomatéka 2000-es fordulatszámon 450 Nm és 403 Nm, emellett a motor elektromos működtető egységgel ellátott turbófeltöltője jobb teljesítményt biztosít. Az előző ázsiai modellhez képest az üzemanyag-fogyasztás csaknem 11%-kal javult. Az összkerékmeghajtás akár menet közben is aktiválható. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (VDC), az aktív fékes önzáró rendszer (ABLS), a visszagurulás-gátló, valamint a hegymeneti elindulást segítő rendszer fokozzák az összkerékmeghajtás által nyújtott vezetési élményt és biztonságot.

Az NP300 Navara hétsebességes automata és hatsebességes kézi sebességváltóval is kapható lesz. A hétsebességes automata sebességváltó alacsony sebességen alacsony üzemanyag-fogyasztást és jobb gyorsulást, valamint szélesebb sebességtartományokon magasabb áttételi arányt, zökkenőmentesebb gyorsulást és váltást biztosít. A hatsebességes kézi sebességváltó alacsonyabb fokozatról magasabb fokozatra váltáskor alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást biztosít, az optimalizált váltási ütem pedig elősegíti a gyors és könnyed váltást.

Kiemelt Partnereink