Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A VW még nem hátrált ki a német foci mögül
Komoly vitát váltott ki Németországban a labdarúgó-válogatott szereplése és a körülötte zajló felhajtás. A felkorbácsolt hullámok elérték az autóipart is, a Volkswagen erősen kritizálta a FIFA-t, ám más német cégekkel ellentétben egyelőre nem függeszti fel a német csapat támogatását.
Rewével ellentétben a Volkswagen továbbra is támogatja a Német Labdarúgó Szövetséget, vagyis a DFB-t. Ugyanakkor erősen kritizálta a FIFA-t amiatt, hogy nem támogatta a német futballválogatottat a melegek melletti kiállásban.
Emlékezetes, hogy a német válogatott többek között Magyarország ellen is szivárványos karszalagban lépett pályára az Európa-bajnokságon, a szalagon „One Love” felirattal. Ezzel az akcióval a német focisták a melegjogok mellett álltak ki, ezt szerették volna megtenni Katarban a világbajnokságon is. Katarban azonban büntetik a homoszexualitást, és a hozzá kapcsolódó jelképek használatát is. A FIFA ráadásul sárgalapos büntetéssel fenyegette meg azokat a játékosokat, akik a katari tiltás ellenére szivárványos karszalagban lépnek pályára.
Nem tetszik a szponzoroknak
A Volkswagen az EB egyik legfőbb támogatója volt, a világbajnokságon pedig a német szövetséget, azaz a DFB-t szponzorálja. A vállalat elkötelezett a melegek jogainak támogatása mellett is, így a a mostani botrány után erősen kritizálta a FIFA-t. A karszalag betiltásával kapcsolatos vitában a DFB szponzorai, így a Telekom, a Volkswagen, a van Laack, az Adidas és a Coca-Cola egyelőre kitartanak a partnerségük mellett, ugyanakkor a kölni kiskereskedelmi óriáscég, a Rewe nem sokkal a szerződés lejárta előtt felmondta partnerségét a Német Labdarúgó Szövetséggel.
„Nem hiszünk az elhamarkodott döntésekben, és először meg kell értenünk a DFB döntésének hátterét” - mondta a Telekom szóvivője. A Coca-Cola a DFB-vel és a FIFA-val való hosszú távú partnerségre is támaszkodik: „tapasztalataink azt mutatják, hogy a változás időbe telik, és tartós együttműködéssel és aktív szerepvállalással érhető el. Hosszú ideje támogatjuk az LMBTQI+ közösséget, és ezután is így fogunk tenni.”
A Volkswagen elfogadhatatlannak tartja a FIFA álláspontját
„Továbbra is együtt akarunk dolgozni a DFB-vel a futball általános pozitív változásán a jövőben” - mondta a wolfsburgi cég. A VW emellett elfogadhatatlannak minősítette a FIFA viselkedését. Hasonlóan vélekedik a Rewe is, ám ellentétben az autógyártóval, a kiskereskedelmi hálózatot üzemeltető cég megszüntette az együttműködést a DFB-vel. A Rewe egyértelműen el kíván határolni a FIFA hozzáállásától és Gianni Infantino elnök kijelentéseitől – írja az Automobilwoche.
Németország mellett egyébként Anglia, Hollandia, Belgium, Svájc, Wales, Franciaország és Dánia vesz részt a „One Love” kampányban, mellettük még Norvégia és Svédország csapatai is támogatják a kezdeményezést, ám ők nem jutottak ki a világbajnokságra. A színes kapitányi karszalag az egyenlőség és a véleménynyilvánítás szabadságának szimbóluma lett volna a világbajnokságon.
A német válogatott az első csoportmérkőzésén egyébként 2-1 arányú vereséget szenvedett Japán ellen. A csoportban még Spanyolország és Costa Rica szerepel.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!