Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Volkswagen új crossovert akar építeni Amerikának
A hétüléses Atlas már szilárd helyet kapott az Egyesült Államokban, majd a Volkswagen átnézte árukészletét, kisöpörte fejlesztési részlegét, és ürességet látott maga körül. A Tiguan limitált kiadása már nyugdíjba vonult, az új, Golf-alapú T-Roc nem csak túl kicsi, de túl drága is, és a még kisebb T-Cross? Arról ne is beszéljünk.
A kompakt crossover szegmens még mindig virágzik az egész világon, és a Volkswagennek még nincs egy sem a világ legjövedelmezőbb autópiacán. De ez már változóban van, ugyanis 2019-2020 körül teljesen megváltozik az egész.
A német autógyártó példát vesz Atlasáról, és azt tervezi, hogy új SUV-ját Kínában és Észak-Amerikában is gyártani, és forgalmazni fogja. A harmadik potenciális piaca Oroszország lesz. Az új, még névtelen crossover nem kerül azonban eladásra a Volkswagen hazájában, csak úgy, mint az Atlas sem.
A crossover jövő év végén debütál Kínában, gázüzemű és plug-in hibrid motorral. A VW fejlesztési igazgatója, Dr. Frank Welsch elmondta, hogy az új modell nagyjából akkora méretű lesz, mint az első generációs Tiguan Limited.
– Még ellenőrizzük az autó kivitelezhetőségét. Mivel a T-Roc és a Tiguan között áll méretben, érdekes lehet Amerikának – mondta el Welsch. – Az Egyesült Államokban van egy Tiguan hosszúságú tengelytáv, és az új modell közel van ahhoz, ami nekünk itt, Európában a Tiguan SWB-vel megvan. Egy picit kisebb nála, nagyjából akkora, mint a régi Tiguan. Kínába jövőre kerül az új modell, és még gondolkodunk rajta, hogy jó ötlet-e ezt Amerikába és Oroszországba vinni.
Az új crossover része lesz annak a termékáradatnak, amit a Volkswagen 2020-ig tervez, tehát globálisan 19 új modellt akar.
– Legyünk tiszták. A T-Roc nem kerül az USA-ba. Nem hiszem, hogy azért, mert túl drága, hanem mert ez egy nagyon kicsi autó. Az amerikaiak nagyobb méretet várnak ezért a pénzért. Ez túl kicsi. Lesz egy SUV-nk, ami még kisebb, a T-Roc-nál, és ez sem kerül az Egyesült Államokba, hanem Dél-Amerikát célozzuk meg vele. Az új Polo és a T-Cross Brazíliába kerül, de Észak-Amerikának ezek is túl kicsi autók.