Gyártók A Volkswagen a milliók, nem pedig a milliomosok autója

A Volkswagen a milliók, nem pedig a milliomosok autója

autopro.hu/Sz.K. | 2020.03.15 04:22

A Volkswagen a milliók, nem pedig a milliomosok autója

Fotó: Volkswagen

A Volkswagen konszern szászországi, zwickaui üzemét 2018 óta folyamatosan állítják át az elektromobilitásra, és 2020-ra ez elkészül. 1,2 milliárd eurót költöttek a korszerű technológiákra és a hároméves átállás nagy kihívást jelent, mivel ez a gyártással párhuzamosan történik.

Hirdetés

A Volkswagen nem viccel, megkezdi ID.3 modelljének tömeggyártását, így milliók számára válik elérhetővé az elektromobilitás. Ez az első alkalom, hogy egy nagy autógyártó teljesen átalakítja üzemét elektromos autók gyártására. Karosszériaüzeme, lakkozóüzeme és infrastruktúrája modernebbé vált, továbbá a futószalag-technológiát is felkészítették az elektromos gyártásra.

A munkahelyek biztonságban vannak

Reinhard de Vries, a Volkswagen Szászország divízió technológiai és logisztikai igazgatója szerint a vállalat nagyon óvatosan tervezte meg Zwickau átalakítását. A részletes előkészítés és tervezés a legfontosabb egy ilyen megaprojektnél, mivel egy új korszak kezdetéről beszélnek, továbbá a jelenlegi gyártással párhuzamos az átállás.

Az ID.3 gyártásáig bezárólag a zwickaui gyártósor teljes átépítésre kerül, míg egy második gyártósoron folyamatosan zajlik a gyártás. A Golf Estate belső égésű motoros autó gyártása 2020 közepéig zavartalanul zajlik. A második gyártósor átalakítása 2020 nyarától kezdődik, így nem kétséges, a zwickaui csapat rendelkezik a szükséges szakértelemmel és szenvedéllyel, hogy a legjobb minőségű e-autókat építse. Az üzemben a foglalkoztatás stabil marad.

Négy nagyméretű építkezési projekt

A gyártósorok átalakítása mellett három további nagyléptékű építkezési projekt zajlik Zwickauban. Ezek által az üzem gyártási kapacitása a 2017-es 1350 darabos maximális számról 1500 járműre nőhet naponta 2022-re, ezen felül háromról hatra nő az itt gyártott modellek száma.

A présüzem kibővítése csökkenti a logisztikai költségeket. A járművek majdnem minden préselt alkatrésze 2021-től Zwickauban fog készülni. A befektetés 74 millió euró (25,1 milliárd forint) értékben történik, a költségek nagy részét az új nagyméretű prés teszi ki, mely teljesen automata módon készíti el a jármű alkatrészeit.

Új karosszéria raktár épül, mely 40 méter magas, és 2020 végére készül el. Ez lesz a zwickaui üzem legmagasabb épülete, 11 szinten akár 600 karosszériát tudnak benne raktározni. A befektetés 24 millió euró (8,15 milliárd forint). Különlegessége, hogy a raktárépület 180 centiméter magas oszlopokra van helyezve, alatta logisztikai munka zajlik.

Új egyszintes logisztikai csarnok épül, melyet arra terveztek, hogy a just-in-time rendszerben, kamionon érkező nyersanyagokat itt vegyék át. Akár 15 jármű rakományát lehet egy időben fel- és lepakolni. Egy 13 ezer négyzetméteres területre épül és 2020 első felében készül el. Későbbi terjeszkedés, esetlegesen szállítószalagos technológia beépítése lehetséges. A befektetés 17 millió eurót (5,8 milliárd forintot) igényel.

Világszinten vezető

Az új elektromos offenzíva szívében, Zwickauban a MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten – moduláris elektromos építőkocka) platform áll. A Volkswagen összesen 22 millió elektromos járművet tervez eladni a következő tíz évben, többségét MEB platformmal, melyet harmadik felek is használhatnak. Várhatóan Zwickau után több gyár is átáll erre a rendszerre, ugyanakkor a szászországi telephely marad a MEB-gyártás ellenőrző központja. A platformot speciálisan tisztán elektromos járművekhez fejlesztették ki, és optimális esetben kibővíti az e-mobilitás lehetőségeit. Többek között a MEB járművek nagyobb hatótávot és tágasabb tereket biztosítanak, továbbá új digitális szolgáltatások alapjai.

2025-re a Volkswagen márka évente több mint egymillió járművet akar eladni évente, így világpiaci vezető lehet az e-mobilitás terén. Thomas Ulbrich, a márka elektromobilitási igazgatója elmondta, hogy az ID.3 gyártása új korszakot hoz a Volkswagen számára. Azt szeretnék, hogy az elektromobilitás a szűk réteg helyett elérhető és megfizethető legyen az emberek milliói számára. Ennek alapja a nagy mennyiség és a hatékony termelés. Ezért fókuszálnak az elektromos járművek gyártására Zwickauban, és ezért lesz az a vállalat fő elektromos offenzívájának magja. Hozzátette, hogy a VW célja mindig is az volt, hogy az innovációkat széles körben elérhetővé tegye, így volt ez a Bogárral, és ma is így van a Golffal. A jövőben pedig így lesz az elektromos ID. családdal is.

Kiemelt Partnereink