Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A vásárlók nem örülnek a BMW iX3 kínai gyártásának
Az „Európában fejlesztett és Kínában gyártott” lehetne a BMW új mottója – és számos más gyártóé is. Oliver Zipse, a BMW vezetője egy virtuális stúdióban mutatta be az iX3 elektromos SUV-t, ami a gyártó első autója, amelyet kizárólag Kínában gyártanak, majd onnan exportálják még Németországba is. Várhatóan jövő évtől már Kínán kívülre is szállítják a modellt.
Az új trend akár rögzülhet is, mely szerint a gyártók az ázsiai országba szervezik ki a teljes gyártási folyamatot. A PSA Csoport új csúcsmodelljét, a DS 9-et például már Shenzenben szerelik össze – az európai piac számára is. A sorozatgyártás a tervek szerint még ebben az évben kezdődik.
A világpiac elektromos járművekkel való kiszolgálásában Németország a leghatékonyabb. A méretgazdaságosság egy meghatározó tényező, de mégis mi a helyzet a vevőkkel? Természetesen sok kínai know-how található a járművekben, amit a globális ellátási láncok tesznek lehetővé. De vajon a vásárlók valóban egy Kínában gyártott autót akarnak, ha azt egy európai gyártótól rendelték meg?
A berlini közvéleménykutató Civey által az Automobilwoche számára készített kérdőívben a vélemények megoszlanak. A megkérdezettek ötven százaléka inkább nem vásárolna Kínában gyártott autót, ennek az oka azonban nem derül ki a felmérésből. A válaszadók 39 százalékának, tehát öt potenciális vásárló közül legalább kettőnek nem jelent kizáró okot a gyártási ország. A válaszadók tizenegy százaléka nem osztotta meg véleményét.
A jobboldal nem szimpatizál a kínai termeléssel
A népsűrűség és az életkor alapján értékelve az uralkodó tendencia továbbra is fennáll. Úgy tűnik, hogy csak a ritkábban lakott régiókban játszik meglehetősen jelentéktelen szerepet az autó származási helye. Ami a pártpreferenciákat illeti, az AfD, a Zöldek és az FDP szavazói között nagy a szkepticizmus Kínával, mint termelési országgal szemben. A baloldal követőinek van a legkisebb problémája ezzel – írta az Automobilwoche.