Gyártók A Toyota üzemanyagcelláit építi buszaiba a Daimler

A Toyota üzemanyagcelláit építi buszaiba a Daimler

autopro.hu/V.M. | 2022.05.05 15:18

A Toyota üzemanyagcelláit építi buszaiba a Daimler

Mercedes-Benz eCitaro G Range Extender | Fotó: Toyota Europe Newsroom

A Daimler Buses a Toyota hidrogén üzemanyagcella modulját fogja beépíteni a Mercedes-Benz eCitaro Range Extender új városi buszába, ami a hidrogénes hajtásnak hála nagyobb távolság megtételére lesz képes.

Hirdetés

A Toyota TFCM2-F-60 típusú üzemanyagcellás modulját a japán gyártó mérnökeinek közreműködésével a busz tetőrészébe fogják integrálni a hidrogéntankkal és az akkumulátorral egyetemben.

Az üzemanyagcellával az akkumulátoros elektromos buszok hatótávját képesek lesznek kitolni. Városi forgalom mellet a szólóbusz 400 kilométert, míg a csuklós változat 350 kilométert tehet majd meg közbenső töltés nélkül.

A Toyota maximálisan 60 kilowatt teljesítménnyel üzemelni képes üzemanyagcellás modulja 450-700 volt tartományban működik, a leghatékonyabban 30 kilowatt teljesítmény mellett.

Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a Daimler Truck részét képző Daimler Buses a jövőben nagy hangsúlyt fog fektetni modellpalettája elektrifikációjára. Az üzemanyagcellás hatótávnövelővel ellátott buszok gyártását 2023-ban tervezi megkezdeni a cég.

A Daimler Buses a második buszgyártó OEM lesz, aminek a Toyota Motor Europe üzemanyagcellákat szállít. Az első a portugál CaetanoBus volt, ami járműveibe 2019 óta építi a Toyota hidrogénhajtású technológiáját.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink