Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Toyota üzemanyagcelláit építi buszaiba a Daimler
A Daimler Buses a Toyota hidrogén üzemanyagcella modulját fogja beépíteni a Mercedes-Benz eCitaro Range Extender új városi buszába, ami a hidrogénes hajtásnak hála nagyobb távolság megtételére lesz képes.
A Toyota TFCM2-F-60 típusú üzemanyagcellás modulját a japán gyártó mérnökeinek közreműködésével a busz tetőrészébe fogják integrálni a hidrogéntankkal és az akkumulátorral egyetemben.
Az üzemanyagcellával az akkumulátoros elektromos buszok hatótávját képesek lesznek kitolni. Városi forgalom mellet a szólóbusz 400 kilométert, míg a csuklós változat 350 kilométert tehet majd meg közbenső töltés nélkül.
A Toyota maximálisan 60 kilowatt teljesítménnyel üzemelni képes üzemanyagcellás modulja 450-700 volt tartományban működik, a leghatékonyabban 30 kilowatt teljesítmény mellett.
Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a Daimler Truck részét képző Daimler Buses a jövőben nagy hangsúlyt fog fektetni modellpalettája elektrifikációjára. Az üzemanyagcellás hatótávnövelővel ellátott buszok gyártását 2023-ban tervezi megkezdeni a cég.
A Daimler Buses a második buszgyártó OEM lesz, aminek a Toyota Motor Europe üzemanyagcellákat szállít. Az első a portugál CaetanoBus volt, ami járműveibe 2019 óta építi a Toyota hidrogénhajtású technológiáját.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!