Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A szörfösök álmát váltotta valóra a BMW
A Wheels & Waves Fesztiválon mutatta be a BMW Motorrad a BMW Concept Path 22-t.
Az első scrambler stílusú motorkerékpárok az 1950-es években láttak napvilágot: ezeket a módosított utcai kétkerekűeket mélyen barázdált gumiabroncsokkal, valamelyest megnövelt rugóúttal és magasabban elvezetett kipufogórendszerrel hangolták terepre készítőik. Ezen módosítások jellegzetes megjelenést kölcsönöztek a scramblereknek, amelyek egy rendhagyó életstílus szimbólumaivá váltak.
– A scramblerek a szenvedélyről szólnak, és olyan változatosak, mint maguk a tulajdonosaik. A BMW Concept Path 22 a saját scrambler-értelmezésünk, amely az R nineT alapjaira épült. Ez utóbbi kiváló alap egy scrambler-stílusú átalakításhoz – fogalmazott Edgar Heinrich, a BMW Motorrad dizájnrészlegének vezetője.
A BMW Concept Path 22 egy különleges együttműködés eredménye, amely messze túlmutat magán a motorkerékpáron. A Wheels & Waves Fesztivál szervezőinek kezdeményezésére a Southsiders MC motorkerékpár-klub – különös tekintettel klubtagjuk, Vincent Prat –, valamint a BMW Motorrad felkérte Ornamental Conifer művészt és a Dyer Brand szörfdeszka-készítő műhely vezető tervezőjét, Mason Dyer-t, hogy közösen alkossák meg a BMW Concept Path 22 motorkerékpár-tanulmányt.
A Path 22 típusmegjelölés az európai szörfközösség tagjai által ismert nyílt titokra utal: az Atlanti-óceán dél-franciaországi partjainál egy különleges szakasz található, amit lehetetlen megközelíteni autóval. A magával ragadó szörfparadicsomhoz mintegy félórás gyalogút vezet, az öreg kontinens egyik legnagyobb fenyőerdején keresztül. Ez az ösvény a 22-es számot viseli.
A BMW Concept Path 22 meghajtásáról egy erőteljes, kéthengeres boxermotor gondoskodik kardánhajtással, amely a BMW-motorkerékpárok sajátja. Az egykarú lengővilla ugyancsak megszokott BMW-konstrukcióként teszi jól láthatóvá az ötküllős hátsó kereket. A klasszikus, kör alakú fényszóró, az üzemanyag-tartály és a rövid ülőlap tökéletesen kezelhető arányokban készült. A koncepció már ránézésre is könnyed irányíthatóságot ígér, sőt az olyan tipikus scrambler-vonásoknak köszönhetően, mint a mélyen barázdált gumiabroncsok, a nagy első kerék, az enyhén megnövelt rugóút és az emelt kipufogórendszer, a tanulmány murvás, kavicsos és homokos terepen is könnyedén mozog.
A tanulmány esetében az olyan megoldások, mint a mélyen barázdált gumiabroncsok és a fényszóró védőrácsa, prémium színvonalú kiegészítőkkel párosulnak. Ilyen az ülőlap kézzel varrott bőr huzata, a kormány bőr betétjei, valamint az Akrapovic jellegzetesen scrambler-stílusú, exkluzív kipufogóvége, kiváló minőségű rozsdamentes acélból.
A tanulmány egyik érdekessége a jármű jobb oldalára erősített szörfdeszka-tartó. Az alumínium és bőr felhasználásával készült kiegészítő többféle méretű szörfdeszkával használható, amikor pedig nincs szükség rá, egyszerűen lehajtható vagy leszerelhető. A koncepcióhoz tartozó szörfdeszkákat a San Diego-i Dyer Brand szörfdeszka-készítő műhely vezető tervezője, Mason Dyer álmodta meg, aki világszerte híres kiváló minőségű egyedi szörfdeszkáiról, amelyekhez az ’50-es és a ’60-as évek inspirációiból merít ihletet. Mason Dyer két szörfdeszkát készített a tanulmányhoz: a hosszabb deszka a scrambler stílusú motorkerékpárok fénykorát idézi, míg a rövidebb változat a modern szörfösök igényeit elégíti ki.