Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A szoftverek miatt éveket késhet az Audi zászlóshajója
A Volkswagen Csoport szoftverekkel foglalkozó Cariad részlegnél jelentkező problémák miatt 2027-re csúszhat az Audi Artemis projektjében kifejlesztett, zászlóshajónak szánt elektromos modelljének megjelenése, de az elektromos Porsche Macan és az Audi Q6 e-tron is egyaránt veszélyben van.
A meg nem nevezett forrásokra hivatkozó Automobilwoche szerint az Audi új zászlóshajója – amelyet az Artemis projekt keretében fejlesztettek ki – csak 2027-ben, az eredetileg tervezettnél három évvel később kerülhet forgalomba.
A lap információi szerint a Volkswagen Csoport más elektromos modelljei esetében sem megy minden gördülékenyen: kétségesnek tűnik a Bentley azon tervének megvalósíthatósága is, hogy a vállalat 2030-tól csak akkumulátoros elektromos autókat adjon el, sőt, a Porsche új elektromos modellje, a Macan és Audi Q6 e-tron megjelenését is veszély fenyegeti.
A szoftverek okozzák a gondot
A jelentés állítása szerint a Cariad messze lemaradt az ütemtervtől a modellekhez való új szoftver fejlesztésében. A Volkswagen Csoport szoftveres leányvállalatának már 2024-ben piacra kellene dobnia egy 2.0-s szoftvergenerációt, amely képes lenne a 4. szintű autonóm vezetésre, de ez jelenleg valószínűtlennek tűnik.
Ezért a Volkswagen belső forrásai szerint az Audi Artemis projektjének első gyümölcse csak a Volkswagen Trinity után jelenne meg, leghamarabb 2026 végén, de valószínűbb, hogy 2027-ben. Pontosabban az Audi állítólag egy karcsúsított, Landyacht kódnéven futó elektromos modell bevezetését tervezi a későbbi zászlóshajó előfutáraként. Ez a konkrét modell nem fogja tartalmazni a korábban tervezett autonóm technológiát.
A jelentés szerint a Porsche és az Audi vezetői csalódottak a késések miatt. A Porsche lipcsei üzemében már megkezdte az elektromos Macan előszériás gyártását, az Audi pedig a Q6 e-tronnal tervezi ugyanezt az év végén Ingolstadtban. Problémát jelent viszont, hogy ezeknek a modelleknek a szoftvere nincs véglegesítve.
Az Automobilwoche szerint a Porsche egyik dolgozója így kommentálta a helyzetet: a hardver remek, a szoftver még hiányzik.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!