Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A motorkerékpárok is lehetnek hibridek a jövőben
A jelek szerint az autóipar rendkívül erős környezetvédelmi törekvései lassan begyűrűznek a motorkerékpárok világába is. Számos különböző építésű, hatótávú, teljesítményű és felhasználású elektromos motor létezik már, de a japán Kawasaki most más irányt vett a fejlesztésben.
Az innovatív, kompresszorral feltöltött motorblokkot piacra dobó Kawasaki 2019-ben egy hibrid motorkerékpár lehetséges kialakítására irányuló szabadalmakat nyújtott be. 2021 áprilisában előálltak egy 48 voltos, hibrid rendszerhez szabott akkumulátor dizájnjával, mostanra pedig egy prototípus is előálltak. A váz és a fejidom alapján valószínű, hogy a hibrid jármű a márka A2-es kategóriájú Ninja 400 típusán alapszik. A gyártó ezt hivatalosan nem erősítette meg, de a technológiai korlátok miatt logikus lépésnek tűnik egy belépő szintű, kis sportmotorban kipróbálni a rendszert.
Egy autóban sokkal könnyebb a belsőégésű motort elektromos hajtással párosítani, a motorkerékpárokban hely szűkében sokkal korlátozottabbak a lehetőségek. A Kawasaki a Ninja 400 soros kéthengeres, kis hengerűrtartalmú motorblokkja mögött helyezett el egy kompakt villanymotort, a konfigurációról pedig egy rövid videót is készített.
Sokoldalú felhasználás
Az elképzelések szerint a kétféle hajtás előnyei más-más vezetési körülmények között domborodnának ki. Az elektromos hajtás városban, a belsőégésű motor azon kívül előnyösebb. Ha nagy teljesítményre van szükség, a két rendszer közösen dolgozik. Ehhez a sebességváltónak is alkalmazkodnia kell, amit szervómotor működtet, a kuplung pedig automatizált, így a vezető a nyomógombokkal válthat sebességet. Az európai városokban egyre elterjedtebb zöldövezetekbe való behajtáshoz szükséges emissziómentes üzem és a hagyományos motoros élmény között jó kompromisszum lehet a hibrid hajtás. Ugyan piacra várhatóan csak 2025-re kerül a technológia, a Kawasaki gyors fejlődése bizakodással tölti el a RideApart portált, és bíznak a rendszer várhatóan jó menetdinamikájában.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!