Gyártók A győri A3 Limousine-nal tudott rekordévet zárni az Audi AG

A győri A3 Limousine-nal tudott rekordévet zárni az Audi AG

autopro.hu | 2014.01.17 11:03

A győri A3 Limousine-nal tudott rekordévet zárni az Audi AG

2013-ban világszerte mintegy 1 575 500 gépkocsiját értékesítette az Audi AG, ami 8,3 százalékkal haladja meg a 2012-es mennyiséget. Ezzel már a negyedik egymást követő év során bővültek a prémiumgyártó eladásai százezer darabot is meghaladó mértékben.

Hirdetés

A fejlődés fő motorjainak három legnagyobb piaca bizonyult tavaly az Audi számára, amelyek egyaránt kétszámjegyű növekedést hoztak: Kína 21,2, az Amerikai Egyesült Államok 13,5, valamint Nagy-Britannia 14,9 százalékot. Európában és Kínában az Audi 2013-ban ismét a legnagyobb darabszámban értékesített márkaként állt a prémiumszegmens élén. Az év végén 18,4 százalékkal, mintegy 130 700 darabra nőttek az Audi december havi eladásai, a világ minden jelentős régiójában felülmúlva az előző év azonos hónapjának volumenét.

– Tavaly fontos mérföldkőhöz érkeztünk: a tervezettnél két évvel korábban teljesítettük, sőt, jelentősen felül is múltuk évi 1,5 millió kiszállításról szóló stratégiai célkitűzésünket – jelentette be Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke. – Ezzel csupán az elmúlt négy esztendő során több mint 600 ezer új ügyfél érkezett az Audihoz.

– Az Audi világszerte több mint negyven piacán állított fel értékesítési rekordot 2013-ban, miközben Nagy-Britanniában első ízben a prémiumszegmens vezető márkája – tette hozzá Luca de Meo, az igazgatótanács értékesítés és marketing területeiért felelős tagja.

A nemrég zárult év során az A3 új generációja is nagyban segítette az értékesítés bővülését, a sorozat globális eladásai 18,6 százalékkal, összesen 202 300 darabra nőttek. Az A3-család legifjabb tagjaként a Limousine szeptembertől érkezett meg az első piacokra, míg Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban 2014 elején jelenik meg az A3 új nemzedéke. Jelentős növekedést produkált 2013-ban a Q3, Q5 és Q7 SUV-modellek értékesítése is, az Audi Q5 ismét egyértelműen vezette vetélytársai mezőnyét. Összességében az Audi SUV-modelljeinek globális kiszállításai átlag feletti mértékben, 23,8 százalékkal, mintegy 438 400 darabra nőttek a tavalyi év során. Az Audi az elkövetkező években további modellekkel kívánja bővíteni Q-sorozatát.

Az Amerikai Egyesült Államokban az Audi értékesítése 13,5 százalékkal 158 061 autóra nőtt, a legnagyobb bővülést a Q5 (plusz 40,8 százalék) és a felsőkategóriájú Q7 (plusz 45,1 százalék) produkálta. Az idei évtől egészíti ki az Audi of America SUV-portfólióját a Q3. Amint már 2011-ben és 2012-ben, a márka 2013 során is minden hónapban újabb eladási rekordokat állított fel az Egyesült Államok piacán, az év végére első ízben lépve túl a 150 ezer darabos határt. A vállalat 2009 óta több mint 90 százalékkal növelte értékesítését az Amerikai Egyesült Államokban. Az Audi dinamikus észak-amerikai fejlődése 2013-ban mexikói kiszállításaiban is megmutatkozott, s 23,5 százalékos növekedéssel (11 712 darab) az ingolstadti gyártó már a harmadik egymást követő évben végzett a helyi prémiumkategória élén.

Európában mintegy 732 300 darab (mínusz 0,9 százalék), azaz ismét mindegyik más prémiummárkánál több autóját szállította ki 2013-ban. E mutatójával a négykarikás márka felülmúlta a teljes piac teljesítményét, s alig maradt el történelme legsikeresebb európai éve, 2012 rekordvolumenétől. Németország kedvezőtlen piaci körülményei közepette a 2013-as kiszállítások szintén elmaradtak a megelőző év rekordjától, az AG ugyanis 250 025, azaz 5 százalékkal kevesebb gépkocsiját adta át hazai piacán ügyfeleinek, mint 2012-ben. Jelentős növekedést sikerült azonban elérni Oroszországban, amelynek piaca 36 150 darabos (plusz 7,9 százalék) teljesítményével a hetedik helyre lépett elő a márka legjelentősebb piacainak rangsorában. Nagy-Britanniában a 142 039 kiszállított gépkocsi 14,9 százalékos növekedést, s egy különleges premiert is hozott. 2013-ban a legnagyobb darabszámot értékesítő prémiummárkaként első alkalommal állhatott az Egyesült Királyságban vetélytársai mezőnyének élére. Tíz esztendő alatt megduplázta itteni eladásait, 2003-ban az Audi UK ugyanis még 70 107 autóját adta át ügyfeleinek. Sikerrel erősítette meg prémiumszegmensbeli vezető pozícióját az AG a gazdasági válság által különösen sújtott piacokon is, így Olaszországban (mínusz 6,1 százalék; 47 007 darab), Franciaországban (mínusz 8,3 százalék; 57.012 darab) és Spanyolországban (mínusz 3,2 százalék; 34.977 darab). Magyarországon az elmúlt évi 1912 darabos kiszállítással az ingolstadti gyártó továbbra is a prémiumszegmens vezető márkája. A legtöbb négykarikás modell az A3 (444 darab) és az A4 (410 darab) családból került ki.

Kínában az Audi tovább erősítette piaci jelenlétét, s jelentősen felülmúlta 450 000 darabos idei éves célkitűzését. December végéig összesen 491 989 kínai ügyfél döntött valamelyik Audi modell mellett, 21,2 százalékkal több, mint a megelőző év során. E növekedéshez a Q3 áprilisban beindított helyi gyártása is nagyban hozzájárult, s az Audi az idén máris 42 501 példányban szállította ki kompakt SUV-modelljét kínai ügyfeleinek. Testvére, a Q5 mellett az Audi két, Kínában legnépszerűbb limuzinja is kétszámjegyű százalékos eredményt ért el: az A4 L eladásai 20 százalékkal 120 450, míg az A6 L modellé 15,3 százalékkal, 153 163 darabra nőttek. Az Audi AG emellett az elmúlt év során is bővítette különösen népszerű, sportos és intenzív érzelmeket ébresztő modelljeinek kínai palettáját, többek között az S6, az S7 Sportback és az RS 5 Cabriolet piaci bevezetésével.

Egyértelműen kedvező kiszállítási mutatókat produkált az Audi az elmúlt év során az ázsiai/csendes-óceáni térség további jelentős piacain is. Japánban a vállalat 28 735, azaz 20,1 százalékkal több gépkocsiját értékesítette, mint 2012 folyamán. Dél-Koreában az összesen 20 031 járművel plusz 32,7 százalékot ért el, míg Indiában a nehéz piaci körülmények ellenére 10 002 eladott autójával (plusz 11,1 százalék) az Audi első prémiumgyártóként lépte át az évi tízezer darabos határt. Japán, Dél-Korea és India azonban csupán három a négykarikás márka azon több mint negyven piaca közül, ahol 2013-ban új értékesítési rekordot könyvelhetett el.

Kiemelt Partnereink