Gyártók A dizájnt helyezi középpontba a VW

A dizájnt helyezi középpontba a VW

autopro.hu/Sz.K. | 2023.09.09 04:20

A dizájnt helyezi középpontba a VW

Fotó: Volkswagen Newsroom

Oliver Blume, a Volkswagen Csoport német menedzsere és vezérigazgatója a 2023-as Müncheni Autószalonon tartott beszédében ismertette a Volkswagen Csoportra vonatkozó terveit, és megerősítette, hogy a formatervezés a jövőben a vállalat működésének egyik fő pillére lesz.

Hirdetés

A német vezérigazgató egy évvel azután, hogy Herbert Diess helyét a német autógyártó vezérigazgatói posztján átvette, a beszédében elárulta, hogy a formatervezés még fontosabb szerepet fog kapni a Volkswagen Csoporton belül. Egy szélesebb körű, tízpontos terv készült, amelynek célja, hogy a vállalatot átvezesse a hagyományos belső égésű motoros modellekről a korszerűbb elektromos meghajtású modellekre való átálláson.

A Volkswagen Csoport azon törekvéseire reflektálva, hogy az egyes autómárkák - Volkswagen, Volkswagen Haszonjárművek, Škoda, Seat, Cupra, Audi, Lamborghini, Bentley, Porsche és Scout - között nagyobb különbséget tegyen, Blume elmondta, hogy a formatervezés az egyik legkritikusabb tényező a siker meghatározásában.

„A kiélezett dizájn-identitással fokozzuk a márka megkülönböztethetőségét külső, belső és digitális jelenlétben egyaránt. A Volkswagen Ccsoport egy dizájnvezérelt vállalattá válik” - mondta újságíróknak és a média más képviselőinek.

A tízpontos terv összetétele

A Blume által említett tízpontos terv további pontjai között szerepel a továbbfejlesztett platformstratégia és a versenyképesebb technológiai profil és „Kínában Kínáért” stratégia továbbfejlesztése a helyi kínai partnerekkel. Valamint az USA-ra vonatkozó növekedési terv, beleértve a Scout márka újraindítását az észak-amerikai piacra szánt egyedi formatervezésű elektromos modellekkel.

Blume, aki egyben a Porsche vezérigazgatója is, azt is elmondta, hogy a Volkswagen Csoport igazgatótanácsa kidolgozott egy „finomított portfóliótervet a vállalat CARIAD szoftverrészlegére vonatkozóan”. Utalt továbbá a PowerCo akkumulátorgyártó részlegének felfuttatására, valamint a közelmúltban hozott döntésre egy új akkumulátor gigagyár létrehozásáról Kanadában.

Kifejezi a márka lényegét

Michael Mauer, a Volkswagen Csoport formatervezésért felelős vezetője elmondta, hogy erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy a vállalat egyes márkáinál az egyes formatervezési főnökök szorosabban együttműködjenek az adott márka vezérigazgatójával.

„A formatervezés azért működik, mert kifejezi, hogy mi a márka lényege. A vezérigazgatóval való közvetlen eszmecsere révén a márka egységes élményét szolgáló tervezési elvek átfogó megvalósítása biztosított lesz - a vállalati megjelenéstől kezdve a termékeken át a digitális kínálatig minden egyes márka esetében. A hangsúly következetesen a vásárlón és a terméken marad” – idéti Mauert az Autocar.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink