Gyártók A Daimler 2020-ra az élre törne

A Daimler 2020-ra az élre törne

MTI | 2014.04.10 08:36

A Daimler 2020-ra az élre törne

Új modellek fejlesztése mellett milliárdos gazdaságossági programja kiterjesztésével igyekszik vezetői pozíciót elérni a prémium márkák körében a német autógyártó.

Hirdetés

A Daimler a BMW és az Audi mögött mind eladási darabszámban mind értékesítési árbevételben a harmadik legnagyobb prémium autómárka. A vállalat igyekszik fordítani a helyzeten, és 2020-ra megszerezné a vezető szerepet a prémium kategóriában. Az e célból elindított program négymilliárd euró megtakarítást irányzott elő 2014 végéig.

Dieter Zetsche optimista - elszántságban nincs hiány a Daimlernél

A nadrágszíj szorosra húzása 2015-ben is érvényben marad - jelentette be Dieter Zetsche, a Daimler AG elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója éprilis 9-én, a cégcsoport részvényeseinek közgyűlésén. - Intézkedéseink már most éreztetik hatásukat minden üzleti területen - mondta az elnök. - Strukturálisan bebiztosítjuk és még jobban kiterjesztjük az intézkedéseket - tette hozzá, sikeres évet ígérve a részvényeseknek. - Eljött az aratás ideje - fogalmazott.

A 2020-ig gyors tempóban érkező új modellekről már 2013-ban beszámoltunk.

A Daimler célja elérése érdekében nemcsak megtakarít, de hatalmas összegeket áldoz fejlesztésekre, így eddig meg nem célzott piaci szereplőknek szánt, teljesen új modellek létrehozására is. - Új ügyfeleket akarunk meghódítani - mondta Dieter Zetsche. Ennek keretében mutatja be a Daimler a pekingi autószalonon egy terepjáró és egy kupé házasításának tanulmánytervét is.

A Daimler 2014 márciusában mutatta be a Mercedes GLA kompakt terepjáró modellt, valamint az új C-osztályt és a V-osztályt. A Mercedes palettája 2020-ig további tizenkét modellel bővül.

2020-ban már a német prémiumtrió élén szeretnék látni magukat

Az idei első negyedévben a különböző régiókban eltérően alakultak a Daimler eladásai, de összességében több autót értékesített, mint a tavalyi azonos időszakban. A konszern elnöke megerősítette az eladások és az üzleti eredmény növelését előirányzó idei tervet.

A Daimler elsősorban Kínában igyekszik látványos eredményeket elérni az idén. Márkakereskedői hálózatát száz egységgel négyszázra bővíti. Gyors ütemben fokozza eladásait az ázsiai államban: márciusban 34 százalékkal több autót adott el, mint egy évvel korábban, de az Audi sem maradt el tőle eladásai 33 százalékos növelésével. Miközben azonban a Daimler 25 ezer, az Audi 47 ezernél több autót értékesített márciusban Kínában.

Kiemelt Partnereink