Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A buszokat is ellátja egyedi akkujával a BYD
A járműgyártással és akkumulátorfejlesztéssel foglalkozó kínai BYD a hannoveri IAA kiállításon mutatta be új autóbusz platformját, amibe a nagyobb energiatárolási kapacitást és az össztömeg csökkentését lehetővé tevő egyedi akkumulátortechnológiáját integrálta.
A BYD már eddig is alkalmazta blade, vagyis penge nevet viselő akkumulátortechnológiáját, ami a cellák hosszú, keskeny alakjáról kapta nevét. A koncepció fontos összetevője a cell-to-pack kialakítás, ami a modulok elhagyását, és a cellák közvetlenül az akkumulátorházba építését takarja.
A vállalat szerint akkumulátortechnológiájával az energiatároló egység helyigénye felére csökkenthető. Az akkumulátor egy új elektromos autóbusz platform, az eBus Blade Platform részeként jelenik meg a buszgyártásban.
Unortodox konstrukció
Pontos műszaki adatokat a kínai OEM egyelőre nem közölt új platformjáról, ami állítása szerint rendkívül rugalmas, emellett javítja a jármű strukturális szilárdságát a modulok elhagyásának köszönhetően.
Többek között a lítium-vasfoszfát kémiájú akkumulátor pontos kapacitása sem ismert, az azonban szembeszökő, hogy két részre osztva a padlóba, a tengelyek közé és a hátsó tengely mögé építették be a mérnökök. Ez jelentős eltérés a bevett gyakorlathoz képest, az akkumulátorokat ugyanis jellemzően az elektromos buszok tetején szokták elhelyezni – mutat rá cikkében az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!