Gyártók Schumacher: a Mercedes biztonsági rendszerei azonnal reagálnak

Schumacher: a Mercedes biztonsági rendszerei azonnal reagálnak

autopro.hu | 2013.12.12 15:08

Schumacher: a Mercedes biztonsági rendszerei azonnal reagálnak

A márka nagyköveteként és a Mercedes-Benz Intelligent Drive fejlesztési partnereként tesztelte a sindelfingeni Mercedes Technology Centerben az új C-osztály biztonsági rendszereit Michael Schumacher hétszeres F1-világbajnok.

Hirdetés

– Senki sem képes a forgalomban hosszabb ideig száz százalékig összpontosítani a vezetésre. Sokszor elég egy másodpercnyi figyelmetlenség is a balesethez – mondta Schumacher az intelligent drive-ról. – Az asszisztens-rendszerek állandóan figyelnek, soha sem fáradnak el. Azonnal reagálnak. Életeket menthetnek meg.

– A balesetek elkerülése, illetve következményeik mérséklése: ez a Mercedes-Benz átfogó biztonsági filozófiájának lényege, amelyet "real life safety" (életszerű biztonság) néven foglalunk össze – tette hozzá Jochen Hermann, asszisztens-rendszerekért és aktív biztonságért felelős főmérnök.

Számos új asszisztens-rendszerével és kibővített funkcióival ezt a stratégiát folytatja következetesen a C-osztállyal a Mercedes-Benz, egyszerre fokozva a komfortot és a biztonságot. Az új funkciók ugyanazokat az érzékelőket hasznosítják – egy új sztereo-kamerát és többfokozatú radarszenzorokat.

A tesztelések középpontjában a C-osztály következő asszisztens-rendszerei állnak:

  • Pre-safe fék: felismeri a gyalogosokat, és 50 kilométer/órás sebességig önálló fékezéssel előzi meg a balesetet.
  • Distronic plus kormányasszisztens és Stop&Go pilot: sávtartással tehermentesíti a vezetőt, és részleges önállósággal képes követni az araszoló forgalmat.
  • Bas plus fékasszisztens útkeresztezés-asszisztenssel: segít elkerülni az ütközést az előrébb haladó, sőt a keresztező járművekkel is.
  • Collistin prevention assist: daptív fékasszisztenssel: már 7 kilométer/órától nyújt ütközésvédelmet. Distronic plusszal kombinálva alakul ki a Collistin prevention assist plus. Amennyiben folytatólag fennáll az ütközésveszély, de nem reagál az autóvezető, akkor a rendszer 200 kiométer/órás sebességig önállóan fékez, ezáltal csökkenti az ütközés súlyosságát a lassító vagy megálló járművekkel. 50 kilométer/óráig lefékez álló járművek mögött, és 40-ig elkerüli a ráfutásos baleseteket.

– Nem szükséges S-osztályt vásárolni ahhoz, hogy hozzájussunk e rendszerek lehetőségeihez, hiszen például az új C-osztályban, sőt a collision prevention assistet már az A-osztályban is elérhetővá tették – foglalta össze Schumacher.

Kiemelt Partnereink