Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hatalmasat nőtt a SUV-ok iránti igény, időben lépett a Ford
A Ford megerősítette, hogy az Edge jövőre már kapható lesz Európában, várhatóan az év közepe felé érkezik a hazai márkakereskedésekbe is.
Az Észak-Amerikában először 2007-ben bemutatott Edge segített a hagyományos SUV-kép átformálásában, megteremtve a crossover SUV szegmenst. Észak-Amerikában az modell jelenleg is a legnagyobb darabszámban értékesített autó a szegmensben – sőt 2013-ban rekordeladásokkal dicsekedhetett –, emellett pedig néhány más piacon, például Dél-Amerikában, Oroszországban és Kelet-Ázsiában, így Kínában is megkezdődött a forgalmazása.
– Tágasabb teret kínál utasai számára, mint a drágább vetélytársak. Kényelmi és biztonsági technológiái révén az európai prémium kategória szereplőivel száll majd versenybe – mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.
Manőverezést megkönnyítő adaptív kormányzást, valamint osztott első kamera technológiát kínál, s az adaptív zajtörlés is ebben a modellben jelenik meg elsőként az európai piacon. Az adaptív kormányzás folyamatosan, a jármű sebességével összehangoltan változtatja a kormányáttételt, így a kormányvisszajelzés minden forgalmi helyzetben optimális. Alacsonyabb sebességtartományokban (például amikor az autó parkolóhelyre áll be, vagy szűk térben manőverez) az új rendszer agilisabb, könnyebb kanyarodást biztosít. Autópályamenetben a modell simábban, pontosabban reagál a vezető kormányparancsaira.
Az aktív zajtörlés rendszere három mikrofonnal méri a kabin zajait, és az audiorendszer segítségével ellentétes irányú hanghullámokat gerjesztve mérsékli az utastérbe szűrődő motorzajt. Az osztott első kamera technológia az autó orr-részén elhelyezett, 180 fokos látószögű kamera segítségével segít átlátni a bonyolultabb kereszteződéseket és a zsúfolt parkolókat. Az Edge további jellegzetes elemei a karosszéria oldalán elhelyezett, különleges kialakítású légbeömlők, amelyek egyfajta légfüggönyt képezve javítják az autó légellenállását nagy sebességnél.
Az autóhoz felhasznált anyagok minősége és a formavilág egyaránt rendkívül fontos szempont volt a fejlesztés során. A dizájnerek arra törekedtek, hogy minél kevesebb látható vonal zavarja meg a forma egységét, ezért még a legkisebb részletet is alaposan kidolgozták; jó példa erre az első ajtó és a műszerfalelem találkozása. A hatást krómozott hűtőrács, vékony és cizellált LED fényszórók, valamint háromdimenziós hatást keltő, penge formájú LED hátsó lámpatestek teszik teljessé. A hangsúlyos kerékjáratokban 20 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák láthatók. Az utastér komfortját hangelnyelő üvegezés javítja, és a zajszint csökkentéséhez a különleges gumiabroncsok is hozzájárulnak. Az európai piacokon a Ford a 2,0 literes Duratorq TDCi dízelmotor két változatával kínálja majd az Edge modellt:
- A 180 lóerős verzió 400 Nm forgatónyomatékot és várhatóan 149 g/km CO₂-kibocsátást kínál (6 fokozatú manuális sebességváltóval).
- A 210 lóerős motorváltozat forgatónyomatéka 450 Nm, CO₂-kibocsátása pedig várhatóan 159 g/km lesz (6 fokozatú, a kormány mögötti váltófülekkel is kapcsolható PowerShift automata sebességváltóval).
A vállalat adatai szerint az európai szabadidőautó-szegmens 2008 és 2013 között 10 százalékról 21 százalékra nőtt. A 2012-ben bemutatott új Kuga értékesítése 38 százalékkal erősödött a 2014-es év első öt hónapjában (az előző év azonos időszakához viszonyítva), és a Ford már több mint 16 ezer megrendelést regisztrált az EcoSport SUV modellre.
– Az elmúlt néhány évben tanúi lehettünk annak, milyen nagy számban váltottak a vásárlók világszerte a személyautókról az SUV-modellekre. Eljött hát az ideje, hogy egy nagyobb és magasabbra pozícionált SUV-val koronázzuk meg európai termékkínálatunkat – mutat rá fejtette ki Roelant de Waard.