Gyártók 19 új modellel rukkol elő a Skoda 2020 végéig

19 új modellel rukkol elő a Skoda 2020 végéig

autopro.hu/Sz.F. | 2018.08.23 06:25

19 új modellel rukkol elő a Skoda 2020 végéig

Továbbra is növekedési pályán haladt 2018 első felében a Škoda. A cseh autógyártó 5,1 százalékkal 9,161 milliárd euróra növelte forgalmát, első ízben lépve át az első félév végén a kilencmilliárd eurós határt. Működési eredménye 821 millió euróval továbbra is magas szintet képvisel.

Hirdetés

Az idén a január elejétől június végéig terjedő ügyfélkiszállítások 11,6 százalékkal alakultak magasabban és 652 700 gépkocsival új rekordszintet értek el.

Első félévi eredményeink jól mutatják, hogy ’Stratégia 2025’ programunkkal továbbra is helyes úton járunk. Aktuális termékpalettánk kiváló fogadtatásra talált ügyfeleink körében, s az év második felében új Fabia és új Kodiaq RS modelljeinkkel folytatjuk termékoffenzívánkat. Továbbra is kihívást jelent az átállás járműveinkkel az új WLTP vizsgálati eljárásra emelte ki Amint Bernhard Maier, a Škoda igazgatótanácsának elnöke.

A Škoda forgalma 2018 január elejétől június végéig 5,1 százalékkal 9,161 milliárd euróra nőtt (2017 első féléve: 8,720 milliárd euró), működési eredménye pedig 4,5 százalékkal 821 millió euróra csökkent (2017 első féléve: 860 millió euró) ugyanezen időszak során. A forgalomarányos nyereségarány 2017 első hat hónapjának 9,9 százalékos értékével szemben 9,0 százalékra adódott. A nettó cash-flow 980 millió eurót tett ki (2017 első féléve: 1152 millió euró).

A Škoda tevékenységét továbbra is stabil nyereségesség és biztos jövedelmezőség jellemezte az első félév során. A legfontosabb tényezők e tekintetben az értékesítési volumen kedvező alakulása keretében végzett aktív modellmix-, valamint következetes költségmenedzsmentünk – számolt be Klaus-Dieter Schürmann, a Skoda igazgatótanácsának a pénzügy területéért felelős tagja.

A szigorúbb kipufogógáz- és szén-dioxid-kibocsátási előírások a teljes autós szakmával szemben fokozott elvárásokat támasztanak. A jövő megfelelő technikái és az új termékek ráfordításai mindinkább megjelennek az eredményekben, akárcsak a devizaárfolyamok alakulásának negatív hatásai és az áprilisban hatályba lépett új bérmegállapodás következtében megnövekedett személyi költségek – folytatta.

A Škoda folytatja ’Stratégia 2025’ programja nagyratörő célkitűzéseinek megvalósítását. A cseh autógyártó 2020 végéig 19 új modelljét mutatja be és olyan jövőbemutató technikákba invesztál, mint az elektromos mobilitás és a digitális szolgáltatások. Mindemellett olyan feltörekvő piacokon is terjeszkedik, mint India, ahol a Škoda vezeti a Volkswagen-csoport piac- és modelloffenzíváját.

Kiemelt Partnereink