Gyártók 130 kilót fogyott a 7-es sorozat

130 kilót fogyott a 7-es sorozat

autopro.hu | 2015.06.13 10:13

130 kilót fogyott a 7-es sorozat

A modellpalettája élén történő generációváltással a BMW számos olyan technikát vonultat fel, amelyek vetélytársai körében is újdonságnak számítanak.

Hirdetés

A szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) széles körű alkalmazása a karosszériaszerkezetben, a BMW csoport legújabb motorgenerációjához tartozó erőforrások, az új 740e hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtása, az proaktív futómű, az Adaptive üzemmóddal kiegészített élménykapcsoló (driving experience control) és a BMW lézervilágítása egyaránt hatékonyan növeli a gazdaságosság, a kényelem és a biztonság színvonalát. A kezelés és a vezetői segédrendszerek területeinek innovatív újdonságai az érintőképernyővel és a BMW mozdulatvezérlési rendszerével kiegészített iDrive kezelési rendszer, a touch command, az új szélvédő-kijelző, az első és hátsó keresztirányú forgalom asszisztens, a kormányzás- és sáv-asszisztens, a sávtartó-asszisztens aktív oldalütközés-védelemmel, a térbeli nézet funkcióval bővített surround view rendszer és a távirányítású parkolás.

Az efficient lightweight technológiáinak köszönhetően az új 7-es sorozat tagjai akár 130 kilogrammal is könnyebbek lehetnek elődeiknél. A középpontban itt az i modellektől átvett carbon core technológiával készülő karosszériaszerkezet áll. Az új 7-es piaci szegmense első modellje, amelyben ipari előállítású szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) alkot korszerű kombinációt az acéllal és az alumíniummal. Ez az intelligens karosszériakoncepció e vegyes anyaghasználat eredményeképpen jóval szilárdabb utascella kialakítását tette lehetővé, mégpedig jelentősen mérsékelt saját tömeg mellett.

Az új 7-es sorozat egy továbbfejlesztett V8-as aggregáttal, valamint a csoport legújabb motorgenerációjának soros, hathengeres erőforrásaival érkezik. Mindegyik motor az ugyancsak jelentősen továbbfejlesztett, 8-fokozatú steptronic sebességváltóhoz csatlakozik. Az opcióként rendelkezésre álló xDrive összkerékhajtást szintén megnövelt hatásfok jellemzi.

A paletta a 740e modellel történt bővítésével az első ízben jelenik meg a luxuslimuzinok piaci szegmensében az i modellekben alkalmazott BMW eDrive technika. E hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellt – amely a hosszított tengelytávú BMW 740Le, illetve az intelligens összkerékhajtással szerelt BMW 740Le xDrive kivitelben is megjelenik a kínálatban – négyhengeres benzines erőforrás és egy elektromos motor hajtja, amelyek együttesen 240 kW/326 LE rendszerteljesítményt adnak le. A hibridmodellek számára összeállított EU-tesztciklus során a BMW 740e 100 kilométerenként 2,1 literes kombinált üzemanyag-fogyasztást, valamint 12,5 kilowatt kombinált elektromosáram-fogyasztást produkált. A szén-dioxid-kibocsátás 49 grammra adódott kilométerenként (előzetes adat). A nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor által táplált elektromos hajtás a dinamikus gyorsítások során jól érzékelhető támogatást biztosít a belsőégésű motor számára. A BMW eDrive technika emellett a tisztán elektromos, így helyi szinten károsanyag-kibocsátástól mentes autózást is lehetővé teszi, legfeljebb 120 kilométer/órás tempóban és akár 40 kilométeren át.

A világ első sorozatgyártású autójaként manőverezhető az új BMW 7-es akár vezető nélkül is egyenes állású parkolóhelyre és garázsba, illetve kifelé. A távirányítású parkolás extrafelszerelésével így a különösen szűk helyek is jól kihasználhatók. Szintén újdonság a luxuslimuzinok piaci szegmensében az i8 modellekből ismert lézervilágítás, amely vakításmentesen működik, s a szériakivitel teljes-LED fényszóróinak alternatívájaként szerepel az új BMW 7-es extrafelszereléseinek kínálatában. A lézeres fényszórók különösen fényes és tiszta fehér fényt állítanak elő, 600 méteres hatótávjuk pedig a LED-technikájú fényszórókénak mintegy kétszerese.

Az új BMW 7-es minden elődjéhez hasonlóan a dingolfingi gyárában készül. E termelési helyszínen hosszú évek tapasztalata és a világszerte egyedülálló know-how egyesül a könnyűszerkezetes építés területén. A dingolfingi üzem az alumíniumtechnológiák központja a csoport globális termelési hálózatában, egyben világszerte az első autógyár, amely hibrid technológiában alkalmaz szénszál-erősítésű műanyagot (CFRP) a karosszériaépítésben.

Kiemelt Partnereink