Archív Még mindig nem érte utol a 2019-es eladásokat a cseh újautó-piac

Még mindig nem érte utol a 2019-es eladásokat a cseh újautó-piac

MTI | 2021.09.10 11:22

Még mindig nem érte utol a 2019-es eladásokat a cseh újautó-piac

Fotó: Škoda Storyboard

Csehországban éves összehasonlításban 12,3 százalékkal 147.659-re nőtt az új személygépkocsik eladása az év első nyolc hónapjában, 2019 azonos időszakához viszonyítva azonban 16 százalékkal csökkent – közölte a cseh autóipari szövetség.

Hirdetés

A legnagyobb kereslet a Škoda márka iránt volt, amelynek modelljeiből 51.151 darabot adtak el, a második helyen a Hyundai van 13.562 eladott új autóval, míg a harmadik helyet a Volkswagen foglalja el 13.163 eladott személyautóval. A következő helyeket a Toyota, a Kia és a Mercedes-Benz foglalta el.

A legkeresettebb modell a Škoda Fabia volt, ebből 10.763 darab kelt el. A Škoda Octaviából 9991 darabot, míg a Škoda Kamiq modellből 8163-at adtak el. Ezeket a Škoda Karoq és a Hyundai i30 modellek követik.

A családi terepjárók (SUV) az eladott autók 43 százalékát teszik ki. A kocsik 67,9 százaléka benzinmotoros.

A kis haszonjárművek eladása 24,8 százalékkal 12.577-re emelkedett. 2019 azonos időszakához viszonyítva viszont 9,8 százalékkal csökkent. Ebben a kategóriában a Fiat és a Renault kocsik a legkeresettebbek.

Az új motorkerékpárok eladása 5,6 százalékkal 17.435-re emelkedett. 2019 azonos időszakához viszonyítva a növekedés 14 százalékos.

Kiemelt Partnereink