Az egész német gazdaság nyögi a járműipar gondjait
Jelentős teher az egész német gazdaság számára a német járműipar teljesítményének visszaesése a Német Kereskedelmi és Iparkamara szerint. A problémát még mindig a koronavírus-járvány és a chiphiány okozza.
A Német Kereskedelmi és Iparkamara (DIHK) közlése szerint a teljes német gazdasági teljesítmény öt százalékát teszi ki a járműipar, és körülbelül egymillió embernek ad munkát. Éppen ezért egész Németország számára komoly problémát jelent, hogy a chiphiány miatt lefelé tartó spirálba kerülhet a német autóipar.
A DIHK felmérése szerint a német járműipar szereplői most sokkal rosszabbnak látják a helyzetüket, mint a nyár elején: akkor 34, most mindössze tíz százalék a különbség az optimisták és a pesszimisták között az előbbiek javára. 36 százalék látja inkább jónak, 26 pedig inkább rosszabbnak a helyzetet – írja az Automobilwoche.
Sokasodó problémák
A kamara értékelése szerint a növekvő nyersanyag- és energiaárak jelentik messze a legnagyobb gazdasági kockázatot a járműgyártásban. Emellett a szakképzett munkaerő hiánya, a gyengélkedő világgazdaság és az ellátási láncok problémái is megterhelik az erősen exportorientált vállalatokat.
A vállalatok beruházási tervei az elektromobilitás, a digitalizálás és automatizálás felé vezető átalakítási folyamatra, valamint az ehhez kapcsolódó szerkezetátalakításra irányulnak – összegezte a helyzetet Martin Wansleben, a DIHK vezérigazgatója.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!