Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Soha nem fognak annyi autót gyártani, mint pár éve
A globális járműipar eddigi legjobb éve az előállított autók számát tekintve 2017 volt, amikor a 100 milliót is megközelítette a legyártott autók száma. Utána előbb kisebb mértékben, 2020 óta pedig drasztikusan visszaesett a járműipar kibocsátása.
Burkhard Riering, az Automobilwoche főszerkesztője a német szaklap hasábjain kommentálta az autóipar jelenlegi helyzetét. A főszerkesztő szerint soha nem fognak már annyi autót gyártani, mint a globális autóipar csúcsévében, 2017-ben – nem feltétlenül a válságok miatt, hanem az iparág átalakulása miatt.
A rekordév 2017 volt. Öt évvel ezelőtt csaknem 100 millió járművet adtak el világszerte. Ilyen még soha nem fordult elő, és soha többé nem is fog. A „minél többet” korszaka véget ért, az autógyártók elérték a zenitet – írja Riering.
Nem csak a válság jelent akadályt
Kétségtelen tény, hogy rövid távon a sok válság (koronavírus-járvány, chiphiány, háború) az, ami lenyomja a járműpiac volumenét. Közép távon megmarad a kínálati bizonytalanság, ami a termelés visszaesését okozza. „Hosszú távon pedig felmerül a kérdés, hogy hány járművet adnak el még, ha a társadalom és a politika újfajta mobilitást akar” – írja a főszerkesztő megjegyezve, hogy gazdaságilag és szerkezetileg is látható az újfajta mobilitási formák iránti igény.
Persze teljes összeomlástól nem kell tartani, az embereknek továbbra is szükségük van autókra, ugyanakkor a teljes piac stagnál vagy zsugorodik. Ez várható hosszabb távon is, a gyártóknak, beszállítóknak és autókereskedéseknek alkalmazkodniuk kell ehhez a helyzethez.
Máshogy jutnak profithoz
Az autógyártók jelenleg jó árréssel rendelkeznek, a vállalatok lényegesen alacsonyabb gyártási volumen mellett lehetnek nyereségesek, mert emelték az árakat, és a nagy kereslet miatt kedvezmények nyújtására sem kényszerülnek - megváltozott a profitszerzés módja, most már nem az a legfontosabb szempont, hogy ki adja el a legtöbb autót.
Az iparág jól ismeri az értékesítés és a növekedés általános feltételeinek hosszú távú romlását. A lehetőségek nagy száma azonban reményt ad számukra, hogy továbbra is meg tudják győzni az ügyfeleket arról, hogy nemcsak érdemes autót vásárolni, hanem érdemes őket választani. Legyen szó elektromobilitásról, autonóm vezetésről vagy szórakozásról - az autók világa soha nem lesz unalmas – véli az Automobilwoche főszerkesztője, aki végül Matt Harrisont, a Toyota Europe vezérigazgatóját idézi: „a sokszínűség a túlélés kulcsa.”
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!