Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Rengeteg életet menthetnének meg az elektromos autók
Egy, az amerikai Északnyugati Egyetem által vezetett kutatás azzal a következtetéssel zárult, hogy az USA útjain lévő, belsőégésű motorral szerelt autók negyedének elektromos hajtásúakra cserélése évente körülbelül 17 milliárd dollár megtakarítást eredményezne a klímaváltozásból és a légszennyezésből eredő károk elkerülése által.
Az Északnyugati Egyetem kutatói, a Bostoni Egyetem és a NOAA Geofizikai Folyadékdinamikai Laboratórium munkatársaival klímamodellezés, illetve közegészségügyi adatok segítségével határozták meg a villanyautók használatának gazdasági és egészségügyi hatásait.
Egy agresszívebb forgatókönyv szerint a járművek 75 százalékának elektromos modellekkel helyettesítésével, valamint a megújuló energiaforrások arányának növelésével az energiatermelésben, az éves megtakarítások összege már elérné a 70 milliárd dollárt.
Százezrek életét lehetne meghosszabbítani
A tanulmány egyik szerzője, a klímakutató Daniel Peter szerint az amerikai járműpark elektrifikálásával évi több százezer időelőtti halálozás lenne elkerülhető, miközben a szén-dioxid-kibocsátást több százmillió tonnával csökkenthetnék.
A kutatásban a 2014-es járműállományt és annak károsanyag-kibocsátását, az akkumulátorok töltéséhez pedig a 2014-es energiamixet vették alapul. Ezekkel az értékekkel, és azzal számolva, hogy az autótulajdonosok 25 százaléka elektromos típusra váltana, évente 250 millió tonnányi szén-dioxid-emisszió lenne megspórolható – áll a Green Car Congress által összefoglalt kutatásban.
Az autók kipufogójából a szén-dioxidon kívül más káros anyagok, például szilárd részecskék és nitrogén-oxidok is a levegőbe kerülnek, többek között asztmát, krónikus obstruktív légúti betegséget és idő előtti halált okozva. A kutatók egy külön modellt használtak a levegőminőség megállapítására az autópark, illetve az energiamix különböző összetételei mellett. Az így kapott információkat aztán nyilvánosan elérhető, államspecifikus közegészségügyi adatokkal kombinálták, hogy meghatározhassák a különböző forgatókönyvek esetén jelentkező egészségügyi megtakarításokat.