Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Huszonkét éves mélyponton a német autógyártás
Egy tanulmány szerint kevesebb autó készült 2019-ben Németországban, mint az elmúlt 22 évben bármikor. Az országban idén 4,67 millió járművet gyártottak a Duisburg-Essen Egyetem CAR Intézete szerint.
Az ország világtermelésbeli részesedése 5,9 százalékra esett vissza, szemben az 1997-es 11,8 százalékkal. Ez azt jelenti, hogy jelenleg csak minden tizenhetedik autót gyártanak Németországban.
Trump az oka mindennek?
A hanyatlás egyik oka a tanulmány szerzője, Ferdinand Dudenhöffer szerint az, hogy a globális autóiparban is visszaesés tapasztalható, amelyet Donald Trump, az Egyesült Államok elnöke által kezdeményezett kereskedelmi háborúk okozott. 2019-ben a globális termelés 5 százalékkal, vagyis 4,1 millió új autóval 78,8 millióra csökkent.
– A német autógyártás visszaesésével Németország helyzete jelentős mértékben tovább csökken a globális autóipar szempontjából – mondta Dudenhöffer. – A tervezett brandenburgi Tesla-üzem segít ugyan enyhíteni a lefelé mutató tendenciát, de nem indíthat fordított trendet.
A kereskedelmi háború senkinek sem jó
A világ két legnagyobb gazdasága, az USA és Kína közötti kereskedelmi háború érinti a német exportot, ez által a német autógyártást is. Trump a vámjaival megakasztotta a kínai autóipari fellendülést – hangsúlyozta Dudenhöffer.
A szakértő szerint 2020-ra további 4,5 millióval csökkenhet a Németországban gyártott autók száma, először legkorábban is 2021-ben jöhet némi emelkedés – írta meg a Handelsblatt.
Áthelyeződő központok
– Németország így veszíti el fontosságát a globális autóiparban, pontosan ellenkezőleg, mint a német autógyártók – tette hozzá.
A szakértő támogatja a Kínával folytatott szorosabb párbeszédet, mivel az ország a német autógyártók számára már a legfontosabb piac, és jelenleg a legfontosabb hely az autógyártásban.
– Kína az autós világ középpontja, és a régi autóipari nemzetek, mint például Németország is, egyre kevésbé lesznek fontosak – jegyezte meg.