Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem minden munkahelyet éri meg MI-vel kiváltani
Az MIT CSAIL, az MIT Sloan, a The Productivity Institute és az IBM Institute for Business Value új tanulmánya további betekintést nyújtott abba, hogy a mesterséges intelligencia hogyan befolyásolhatja a munkaerőpiacot. Egy másik szemszöget láthatunk, amit más kutatók nem vizsgáltak.
Számos kutatás foglalkozik a mesterséges intelligencia munkahelyekre történő hatásával, de ezek nagy része a különböző ágazatokban az MI lehetséges felhasználási lehetőségeinek számszerűsítésére összpontosít. Nem foglalkozik azzal, hogy ezek az iparágak milyen valószínűséggel alkalmazzák ezt a technológiát, és milyen költségek akadályozhatják meg őket ebben. Az MIT CSAIL, az MIT Sloan, a The Productivity Institute és az IBM Institute for Business Value kutatása a mesterséges intelligencia munkahelyi feladatok automatizálására való alkalmazásának gazdasági, gyakorlati hasznosságát vizsgálta, különös tekintettel a gépi látásra.
A szerzők azt állították, hogy hármas elemzési modelljük megkülönbözteti ezt a kutatást a többitől. Ez a keretrendszer a mesterséges intelligencia rendszerekkel szemben támasztott műszaki teljesítménykövetelményeket értékeli. Ezután megvizsgálja az ilyen teljesítményre képes mesterséges intelligencián alapuló rendszer jellemzőit, valamint a rendszer megépítésének és telepítésének gazdasági szempontjait.
Az emberi és a gépi látás alkalmazása
A tanulmány megállapította, hogy jelenleg a látórendszerekkel kapcsolatos feladatokért fizetett béreknek csak mintegy 23 százaléka gazdaságos a mesterséges intelligencia automatizálása szempontjából. Más szóval, gazdaságilag csak az olyan munkakörök 23 százalékában észszerű az embereket mesterséges intelligenciával helyettesíteni, ahol a látás a munka kulcsfontosságú eleme.
„Ez az MI fokozatosabb integrációját jelzi a különböző ágazatokban, ellentétben a gyakran feltételezett gyors, MI által vezérelt munkahely-áthelyezéssel” - írta Neil Thompson, az MIT CSAIL és a Digitális Gazdasággal kapcsolatos kezdeményezés vezető kutatója. „A számítógépes látás területére helyeztük a hangsúlyt, egy olyan területre, ahol a költségmodellezés jelentős fejlődésen ment keresztül”.
Ezek a számok a kutatók szerint változhatnak. Ha a fejlesztési, telepítési és üzemeltetési költségek csökkennek, és az iparág átalakul, hogy a mesterséges intelligencia rendszereket szolgáltatásként nyújtsa, a vállalkozások gyorsabban alkalmazhatják a mesterséges intelligenciát - jegyezték meg. Mindezek a dolgok csökkentik a vállalatok számára az MI bevezetésének beruházási költségeit, így a technológia pénzügyileg életképesebbé válik. Ez gyorsabb változásokat eredményezhet a munkaerőpiacon.
Thompson szerint különösen az MI-termékek szolgáltatásként való kínálására történő áttérés gyorsan megváltoztathatja az iparágat. Ez hasonló lenne ahhoz, ahogyan egyes robotikai szállítók áttértek a robotok szolgáltatásként (RaaS) történő kínálására, csökkentve ezzel az elfogadás előtt álló akadályokat.
Nem szűnnek meg csak átalakulnak a munkahelyek
A tanulmány kitért a mesterséges intelligencia bevezetésének néhány - a közvetlen gazdasági megfontolásokon kívüli - szélesebb körű hatására is.
Azzal, hogy egyre több mesterséges intelligenciát alkalmazó rendszer lesz a munkaerőpiacon, munkahelyek nyílhatnak meg e rendszerek fenntartása érdekében - áll a tanulmányban. Mivel egyes munkahelyeket automatizálnak, a vállalkozásoknak több emberre lesz szükségük az MI és a robotika irányításához, karbantartásához és fejlesztéséhez. A csoport szerint ez makrogazdasági szinten növekedést eredményezhet, a foglalkoztatás és a jövedelem növekedésével, valamint az életszínvonal javulásával – írja a Robot Report Staff.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!