Elemzések Nehéz lépést tartani a logisztika változásaival

Nehéz lépést tartani a logisztika változásaival

autopro.hu/D.Á. | 2021.08.18 13:20

Nehéz lépést tartani a logisztika változásaival

Fotó: Pexels

A koronavírus a beszállítói láncok összeomlását eredményezte világszerte. Az éppen talpra álló ipari és kereskedelmi világnak meg kell ragadni minden lehetőséget, hogy a törékeny ellátási láncait működtetni tudja. Ebbe beletartozik a régóta bevált gyakorlatok felülvizsgálata és a digitális fejlődés is.

Hirdetés

Az online kereskedelem továbbra is szárnyal – a gyártók és a kereskedelmi cégek online forgalma 120 százalékkal nőtt az elmúlt egy évben, a logisztikai vállalatoknak pedig már háromszor annyi munkája van, mint korábban. A beszállítói láncok menedzsmentjére szakosodott szoftveres és tanácsadó cég, a Blue Yonder szerint a vírushelyzet lecsengése utáni időszakra készülve a gyártók, kereskedők és logisztikai szereplők elkezdték átalakítani és kiterjeszteni az ellátási műveleteiket. Hosszú távon megtérülő a szállítás és raktározás irányítására szolgáló rendszerek fejlesztésébe, automatizálásba, az átláthatóság növelésébe és a felhőalapú adatkezelésbe fektetni, így fenntarthatóbb és rugalmasabb láncok keletkeznek.

Új kockázatmenedzsment

A világjárvány kirobbanása óta fellépő nyersanyag- és munkaerőhiány, valamint a kibertámadások szaporodása indokolttá tette a kockázatkezelési stratégiák felülvizsgálását. Ehhez képest a Blue Yonder és a Reuters közös felmérésében megkérdezett vállalatok mindössze 29 százaléka fordít pénzt a feladatra. 63 százalékuk a két beszállítóra korlátozódó beszerzést gondolja a legkevésbé kockázatos stratégiának, közel 50 százalékuk pedig a fenntarthatóságba is fektetni fog.

Folyamatos digitális fejlődés

A rohamosan megugró internetes kereskedelem és a folyton növekvő fogyasztói igények megkövetelik, hogy a beszállítói láncok is naprakész digitális technológiákat használjanak. Általuk jó esély van a költségek csökkentésére, a vevők jobb kiszolgálására és a munkaerőhiány kezelésére. A megkérdezett vállalatok kétharmada állítja, hogy a folyamataik átláthatóságának digitalizálás általi növelése és ügyfeleik jobb tájékoztatása a legmegtérülőbb befektetés. A rugalmasságot és hatékonyságot a felhőalapú adatkezelés, az automatizálás és a kiberbiztonság fokozása növelheti tovább, amivel a szállítmányozó óriás DB Schenker vállalat is egyetért — írta meg a Manufacturing Global.

Kiemelt Partnereink