Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nehéz időket élnek a nagyobb flottát üzemeltető fuvarozók
Érdemes áttekinteni, hogy milyen lehetőségek állnak most a nagyobb flottákat üzemeltető cégek előtt. A környezetvédelmi besorolásoknak való megfelelés legalább olyan fontos, mint a sofőrökkel való megfelelő bánásmód, vagy a pontosság.
Három komoly kihívással kell szembenéznie a fuvarozóknak a jelenlegi helyzetben: a legnehezebb talán a rentábilis működés a jelenlegi, abszolút bizonytalan piaci helyzetben. Szintén nem egyszerű feladat vonzó álláslehetőséget kínálni a sofőrök számára, valamint egyre lényegesebb, hogy minél zöldebb rendszerben üzemeljenek. Utóbb nemcsak társadalmi elvárás, de egyre több területen az ügyfelek és a befektetők is elvárják az ökológiai lábnyom csökkentését.
Miután a fuvarozók túlnyomó többségének a szolgáltatása ugyanarra a célra irányul, ezért az áraik könnyen összehasonlíthatóak. Éppen ezért kulcsfontosságú a költségoptimalizálás, amit több módon is megvalósíthatna a flották üzemeltetői.
Megfelelő méretű flotta
Az igazán jó fuvarozók gyorsan alkalmazkodnak a piaci viszonyokhoz a flottájuk méretével is, és az igényekhez igazítják a járműveik számát. Ez persze nem olyan tevékenység, amit napi szinten lehet csinálni, de a gyors reakció ennek ellenére fontos.
A flották mérete mellett az üzemanyaggal is jelentős megtakarításokat lehet elérni, ehhez fontos az útvonalak megfelelő paramétereinek beállítása, valamint a képzett sofőrök alkalmazása is.
Sofőrök
Külön kategóriát jelent a nagyobb flottákat üzemeltető cégek költségvetésében a sofőrökre költött pénz. A jó szakembereket természetesen meg kell fizetni, ám az utóbbi években – különösen Európában és Észak-Amerikában – komolyan megnőtt a sofőrök fizetési igénye, miután hiányszakmává vált a kamionsofőri állás.
A jó gépkocsivezetőket érdemes megfizetni, hiszen minél jobb egy sofőr, annál kevesebb a baleset. A flottaüzemeltetők különböző módokon próbálják meg magukhoz csábítani a sofőröket, a fizetés mellett a kényelmes fülkék, vagy a biztonsági előírások szigorítása is ilyen vonzerő lehet – írja az Automotive World.
Környezetvédelmi előírások
Ez a terület folyamatos, egyre nagyobb kihívást jelent az üzemeltetők számára. Kaliforniában már 2040-től is minimalizálni fogják a hagyományos hajtású teherautók jelenlétét, erről az autopro.hu is írt már több alkalommal. Ugyanígy az Európai Unióban is egyre szigorúbbak a feltételek, 2050-re pedig a fuvarozásban nullára kell csökkenteni az üvegház-hatású gázok kibocsátását.
Talán kevésbé ismert, de Kínában is egyre inkább az elektromos üzemű teherforgalom felé terelik a szolgáltatókat a különböző támogatásokkal, így szinte globálisan igaz, hogy a flották cseréjekor már a károsanyag-kibocsátásnak kell az elsődleges szempontnak lennie.
Digitalizáció és technológiai újítások
A digitalizáció a teherfuvarozásban is fontos terület: a fenti kihívásokra részben választ adnak a hálózatba kapcsolt járművek, hiszen így az útvonalak és a fogyasztás optimalizálása is hatékonyabban működhet, valamint a járművek károsanyag-kibocsátása is csökkenthető.
A különböző, egyre fejlettebb holttérfigyelő kamerák a biztonságot növelik, és ezzel a balesetek számát, valamint az azokkal járó költségeket is csökkentik.
A teljes önvezetés még messze van, de annak megvalósulása szintén nagymértékben javíthatja a flottákat üzemeltető cégek helyzetét.