Elemzések Nagyon viszik az új autókat a csehek - főleg a hazai márkát

Nagyon viszik az új autókat a csehek - főleg a hazai márkát

MTI | 2014.10.06 14:13

Nagyon viszik az új autókat a csehek - főleg a hazai márkát

Éves szinten 18 százalékkal emelkedett az új személygépkocsik eladása a január-szeptemberi időszakban Csehországban.

Hirdetés

A gépkocsimportőrök szövetsége bejelentette, hogy az év első kilenc hónapjában összesen 140 ezer 470 személygépkocsit adtak el Csehországban. Szeptemberben éves szinten 19 százalékos a növekedés.

A közölt adatokból kitűnik, hogy az autóeladás Csehországban kétszer olyan gyorsan növekszik, mint Európában.

A legkeresettebb modell továbbra is a Skoda Octavia

A legnagyobb kereslet a hazai gyártmányú Skoda iránt nyilvánult meg. A Skoda márkából 42 ezer 757 kocsi kelt el, ami a piaci részesedés 30,2 százaléka. A második helyre ezúttal a Hyundai került 13 ezer 804 autóval, míg a Volkswagen visszaesett a harmadik helyre 13 ezer 358 eladott kocsival.

Piaci elemzők szerint az eddigi eredmények azt mutatják, hogy az egész évi eladás 15 százalékkal lehetne magasabb a tavalyinál.

- Az idei év részleges eredményei jobbak, mint 2012-ben. Jelentősen megnőtt a lakosság, a cégek és az állami szektor kereslete az új személyautók iránt. Várható, hogy ez a trend az év végéig megmarad" - mutatott rá Vojtech Oplesil, a PwC elemző ügynökség szakértője.

Az új személygépkocsik 64 százalékát a cégek vették meg. A legnagyobb érdeklődés a középkategóriás kocsik iránt nyilvánult meg. Ezek tették ki a céges beszerzések 27 százalékát.

Kiemelt Partnereink