Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Miniszterelnökök tiltakoznak az Euro 7 ellen
A tervek szerint 2025-ben bevezetésre kerülő Euro 7 károsanyag-kibocsátási szabvány továbbra is vitákat vált ki. Németországban többek között Baden-Württemberg, Bajorország és Alsó-Szászország miniszterelnöke is változtatásokat szeretne elérni.
A három tartomány miniszterelnöke Olaf Scholz német kancellárnak írt levelet a témában. A politikusok attól tartanak, hogy a tervezett Euro 7-es norma bevezetése komoly csapást mérne a német járműiparra. Baden-Württembergben a Mercedes-Benz, Bajorországban a BMW, míg Alsó-Szászországban a Volkswagen Csoport központja található, így nem véletlen, hogy ennek a három tartománynak a miniszterelnöke ellenzi leginkább a változásokat. Érdekesség, hogy a három tartományt három különböző párt színében induló politikus vezeti, Baden-Württembergbe ráadásul a Grünen (Zöldek) delegálja a miniszterelnököt.
Mint ismert, az Európai Bizottság novemberben nyújtotta be javaslatait az Euro 7 kibocsátási normák szigorításával kapcsolatban. A Bizottság szerint a közúti közlekedés a legnagyobb légszennyező forrás a városokban, ezért minél előbb csökkenteni kell a károsanyag-kibocsátását. Az Euro 7 a személyautók károsanyag-kibocsátását 2035-ig várhatóan 35 százalékkal, míg az autóbuszok és teherautók nitrogén-oxid-kibocsátását több mint 50 százalékkal csökkentené.
Az Európai Parlamentnek és az uniós tagállamoknak még jóvá kell hagyniuk a javaslatokat. Itt még folynak a tárgyalások, a következő lépésben az uniós országoknak és a Parlamentnek megállapodásra kell jutniuk, mielőtt az új szabályok hatályba léphetnek. Elméletileg ezért néhány változtatás még elvégezhető a Bizottság javaslatán.
Túl drága módosítások túl rövid idő alatt
Az autógyártók és beszállítóik már a „visszafordíthatatlanul a zéró emissziós hajtások felé vezető utat választották” – áll a közleményben. Baden-Württemberg, Bajorország és Alsó-Szászország ezért azon a véleményen van, hogy az új kibocsátási szabvány nem eredményezheti azt, hogy „túlzott erőforrásokat költsenek egy olyan technológia optimalizálására, amelyet 2035-től valószínűleg már nem fognak használni az EU-ban”.
A miniszterelnökök levelükben különösen az új szabvány bevezetési határidejét kritizálták – 2025 júliusa személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek, illetve 2027 júliusa nehéz haszongépjárművek esetében.
A három említett tartományban mintegy egymillió embert foglalkoztat közvetlenül vagy közvetve a járműipar, így számukra nagyon nagy a tétje az Euro 7 bevezetésének – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!