Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megsínyli a járműipar az orosz-ukrán konfliktust
Koreai szakemberek szerint az orosz-ukrán konfliktus elhúzódása körülbelül tíz százalékkal vetheti vissza az orosz autópiacot, azonban ha a helyzet tovább romlik, és háború törne ki a két ország között, akkor akár harminc százalék körül is lehet a visszaesés. Ez többek között a koreai ipart is megviselné.
A dél-koreai autógyártók szövetségének (KAMA) előrejelzése szerint az orosz-ukrán feszültség folytatódása esetén az oroszországi belföldi újautó-eladások tíz százalékkal csökkennek, arra az esetre pedig, ha a helyzet háborúvá fajulna, 29 százalékos visszaesést jósolnak.
Ez a koreai járműgyártókat is megviselné, ugyanis például 2021-ben 2,5 milliárd dollár értékben adtak el koreai autókat Oroszországban, emellett közel 1,5 milliárd dollárt tett ki az autóalkatrészek értékesítése – ezzel egyébként az Oroszországba irányuló koreai export felét a járműipar adja.
Háború esetén beláthatatlan következmények lehetnek
Az Oroszország és Ukrajna közötti konfliktus már most is komoly gazdasági következményekkel jár, azonban ennél sokkal rosszabb is lehet a helyzet. Ha a konfliktusba más országok is involválódnak, akkor akár a globális ellátási láncok is sérülhetnek, megszakadhatnak – figyelmeztet a GM Korea egyik illetékese.
A KAMA átmenetileg sürgősségi kvótavámot alkalmazott az ukrajnai válság miatt esetlegesen ellátási zavarokkal szembesülő cikkekre, valamint likviditási támogatást kért az Oroszországgal szembeni exportszankciók miatt szenvedő cégeknek.
Egyelőre nincs közvetlen hatás
A Hyundai Motor Csoport mintegy 230 ezer járművet gyártott tavaly orosz üzemében Szentpéterváron – a Kia 206 ezer, a Hyundai pedig 172 ezer autót adott el Oroszországban. Ebben a helyben gyártott autók mellett a Dél-Koreából és más országokból bevitt példányok is benne vannak.
Szentpétervár ugyan biztonságos távolságra fekszik a konfliktus által érintett térségtől, ám a helyzet romlása esetén ellátási nehézségekre kell készülnie a gyárnak – írja a The Korea Times.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!