Elemzések Megsínyli a járműipar az orosz-ukrán konfliktust

Megsínyli a járműipar az orosz-ukrán konfliktust

autopro.hu/P.B. | 2022.02.22 16:18

Megsínyli a járműipar az orosz-ukrán konfliktust

Fotó: Pixabay

Koreai szakemberek szerint az orosz-ukrán konfliktus elhúzódása körülbelül tíz százalékkal vetheti vissza az orosz autópiacot, azonban ha a helyzet tovább romlik, és háború törne ki a két ország között, akkor akár harminc százalék körül is lehet a visszaesés. Ez többek között a koreai ipart is megviselné.

Hirdetés

A dél-koreai autógyártók szövetségének (KAMA) előrejelzése szerint az orosz-ukrán feszültség folytatódása esetén az oroszországi belföldi újautó-eladások tíz százalékkal csökkennek, arra az esetre pedig, ha a helyzet háborúvá fajulna, 29 százalékos visszaesést jósolnak.

Ez a koreai járműgyártókat is megviselné, ugyanis például 2021-ben 2,5 milliárd dollár értékben adtak el koreai autókat Oroszországban, emellett közel 1,5 milliárd dollárt tett ki az autóalkatrészek értékesítése – ezzel egyébként az Oroszországba irányuló koreai export felét a járműipar adja.

Háború esetén beláthatatlan következmények lehetnek

Az Oroszország és Ukrajna közötti konfliktus már most is komoly gazdasági következményekkel jár, azonban ennél sokkal rosszabb is lehet a helyzet. Ha a konfliktusba más országok is involválódnak, akkor akár a globális ellátási láncok is sérülhetnek, megszakadhatnak – figyelmeztet a GM Korea egyik illetékese.

A KAMA átmenetileg sürgősségi kvótavámot alkalmazott az ukrajnai válság miatt esetlegesen ellátási zavarokkal szembesülő cikkekre, valamint likviditási támogatást kért az Oroszországgal szembeni exportszankciók miatt szenvedő cégeknek.

Egyelőre nincs közvetlen hatás

A Hyundai Motor Csoport mintegy 230 ezer járművet gyártott tavaly orosz üzemében Szentpéterváron – a Kia 206 ezer, a Hyundai pedig 172 ezer autót adott el Oroszországban. Ebben a helyben gyártott autók mellett a Dél-Koreából és más országokból bevitt példányok is benne vannak.

Szentpétervár ugyan biztonságos távolságra fekszik a konfliktus által érintett térségtől, ám a helyzet romlása esetén ellátási nehézségekre kell készülnie a gyárnak – írja a The Korea Times.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink