Elemzések Megéri céges autónak elektromos modellt választani!

Megéri céges autónak elektromos modellt választani!

autopro.hu/P.B. | 2020.07.09 04:23

Megéri céges autónak elektromos modellt választani!

Fotó: Ford

Bár az elektromos autó egyik legnagyobb hátránya még mindig a drága előállítás, már most is vannak olyan szegmensei az autózásnak, amikben megéri elektromosra váltani. Különösen a nagyobb flottát üzemeltető cégeknek érheti meg a váltás, legfőképpen akkor, ha az autókat sokat használják. A kisebb fogyasztás mellett az alacsonyabb adók miatt is megéri váltani.

Hirdetés

Bár az alábbi összehasonlításban brit példák szerepelnek, a helyzet Magyarországon is hasonló. Hazánkban is sokkal kevesebb adót kell fizetni az elektromos autók után, a töltés még mindig ingyenes több helyen is, ráadásul szinte bárhol lehet ingyen parkolni az ilyen autókkal. Egyéni felhasználóként még így is nehéz kihozni olcsóbbra egy elektromos autó fenntartását (a vásárlással együtt), de ebbe az irányba haladunk. Céges autók esetében már most is megérheti az elektromos jármű.

A CleanTechnica cikkében egy korábbi tanulmányból néhány szemléletes példát emelt ki arról, hogy miért éri meg hosszabb távon az elektromos járművekbe beruházni azoknak a cégeknek, akik flottákat üzemeltetnek. Az alábbiakban az adózásból származó különbségeket vizsgálták.

Minden szegmensben jobb az elektromos autó

A példában egy-egy „megfizethető” SUV-t és személyautót, valamint egy-egy prémium kategóriás SUV-t és szedánt vizsgáltak. Az összes kategóriában az elektromos jármű bizonyult olcsóbbnak három év használat után, egyes esetekben akár tízszeres különbség is előfordulhat.

Az olcsóbb SUV kategóriában az MG ZS elektromos változatát, és egy dízel Nissan Qashqai-t vizsgáltak. Szigorúan céges felhasználásban három év alatt kétezer fonttal olcsóbb az MG fenntartása, ha pedig magáncélra is használható céges autóról van szó (erre a kategóriára más adózási szabályok vonatkoznak Nagy-Britanniában), akkor óriási a különbség, 300 font az elektromos, és 6 ezer font a dízel autó után fizetendő adó.

Hasonló eredmények születtek a Nissan Leaf és a benzines Ford Focus, a Tesla Model 3 és a BMW 3-as széria, és az Audi e-tron valamint az Audi Q5 dízel összehasonlításakor is.

Adók nélkül is olcsóbb lehet az elektromos autó

A cikk által idézett felmérés szerint három év használat után mindent figyelembe véve egy Tesla Model 3 és egy benzines BMW 3-as fenntartása ugyanannyiba kerül, állami támogatás nélkül viszont valamivel még a BMW az olcsóbb, de az MG elektromos SUV-ja három év után kevesebb pénzbe kerül, mint egy dízel Nissan Qashqai, ugyanakkor a Nissal Leaf drágább, mint egy benzines Ford Focus.

Fontos tanulság, hogy a használat módja nagyon befolyásolja, hogy elektromos vagy hagyományos meghajtású autót érdemes vásárolni. Az állami támogatásokkal együtt gyakran olcsóbb egy elektromos jármű fenntartása, különösen, ha flottát üzemeltet valaki.

Kiemelt Partnereink