Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magyar szakember sikere az Audinál – ez történt a 27. héten
Magyar lett a győri Audi gyártási igazgatója, elérkezett az Ipar 4.0 a Bridgestone-hoz, még egy akkumulátorgyártó érkezik Komáromba. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a magyar járműiparban. Kattintson a kiemelt szavakra és olvasson bővebben a témában!
- Az Audi Hungariánál 22 éve dolgozó Les Zoltán lett a vállalat új járműgyártásért felelős igazgatósági tagja. A szakember az Audi Hungaria analízis- és előszériacentrumából érkezik.
- Nagy változás van a Bridgestone-nál, a vállalat digitális gyártásra áll át, és ez a tatabányai üzemet is érinti. Az Ipar 4.0 kiterjesztésével jelentősen növekszik a termelékenység.
- Új csarnokkal bővítette tatai üzemét a karosszériaelemeket gyártó, német tulajdonú Gedia Magyarország Kft. A beruházás 400 millió forint volt, amelyet saját erőből fedezett a cég.
- Átadta háromezredik vasúti pótkocsiját az Ekol Logistics Kft. A beruházásra azért volt szükség, mert a cég megrendelői egyre inkább felismerik a közúti és a vasúti fuvarozás kombinációjának előnyeit.
- További részletek derültek ki a magyar állam trieszti kikötői terminál-vásárlásáról, például az, hogy Magyarország egy 300 méter hosszú partszakasszal rendelkező 32 hektáros területet vásárolt meg, mindezt 31 millió euróért, 60 éves koncessziós szerződés keretében
- Negyvenhárom darab új MAN/NEOPLAN Tourliner autóbuszt adtak át Budapesten a Volánbusz Népliget autóbusz-pályaudvaron.
- Újabb nagy német szereplő jelent meg Debrecenben, ezúttal egy csomagolástechnológiai vállalat. Ők egy 15 hektáras területet vásároltak meg a Déli Ipari Parkban.
- Komáromba pedig egy újabb akkumulátorgyártó érkezik, a dél-koreai Inzi Controls. Ők 14,8 milliárd forintból építik meg üzemüket.
- Beszámoltunk arról is, hogy a Komárom-Esztergom megyei Ácson 50 százalékkal bővül a Leier Monolit Kft. fémmegmunkáló kapacitása.
- A német Osram Licht AG világítástechnológiai céget két amerikai befektetési cég vásárolja meg. Az Osram már hosszabb ideje gyenge eredményeket mutatott fel.
- A Škoda Auto június 28-án legyártotta 12 milliomodik sebességváltóját. A cikkben található videóban azt is bemutattuk, hogy hogyan segítik a gyártást az Omron szállítórobotok a csehországi gyárban.
- 94 éves korában Parkinson-kórban elhunyt Lee Iacocca, aki az 1980-as években megmentette a csődtől a Chrysler autógyárat, és az amerikai gazdaság sztárjává vált.
Interjú
- Hatalmas adatbirodalmat épít a Continental, csak ezzel biztosítható, hogy a technológiai vállalat releváns maradjon az önvezetőfejlesztésben. A munkában oroszlánrészt vállalnak a magyar mérnökök. A munkáról a Continental budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztő Központ Deep Learning Data & Infrastructure csoportjának vezetője beszélt.
Személyi változások
- Csóti Csabát, a Közgyűjteményi és Közművelődési Dolgozók Szakszervezetének (KKDSZ) vezetőjét választotta elnökének a Szakszervezetek Együttműködési Fóruma, a 13 tagszervezetből álló munkavállalói érdekképviselet.
- Kovács-Gajdács Jánost választotta új elnökévé a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE)
Trend
- A következő két cikk nagyon jól érzékelteti, hogy mi zajlik az autóiparban. Egyrészt továbbra is nagy bizonytalanságot idéz elő, hogy búcsúzkodni kell a belső égésű motoroktól. Másrészt a BMW egyik vezető tisztségviselője azon a véleményen van, hogy a belső égésű autóknak még legalább 30 évük van.