Elemzések Keresztbe tesz az autóeladásoknak a járvány második hulláma

Keresztbe tesz az autóeladásoknak a járvány második hulláma

autopro.hu/D.Á. | 2020.11.13 04:23

Keresztbe tesz az autóeladásoknak a járvány második hulláma

Fotó: Daimler Global Media Site

Európa több országa ismét korlátozásokat vezetett be a koronavírus megfékezésére, melyek negatívan érintik a márkakereskedések működését is. A gyártás ugyan a legtöbb helyen folytatódik, a beszállítókra azonban gondosan ügyelni kell.

Hirdetés

A kijárási korlátozást ismét bevezető Németországban, Ausztriában, Portugáliában és Csehországban a munkakörülmények ugyan nem változnak, az autószalonok látogatottsága azonban várhatóan 90-95 százalékkal is visszaeshet az Ultima Media beszámolója szerint.

Első a biztonság

A Volkswagen megerősítette, hogy gyárai működését nem befolyásolja a vírushelyzet, dolgozói egészségét pedig egy 100 pontos biztonsági tervvel igyekszik védeni.

A Mercedes-Benz gyárai is zavartalanul működnek, a vállalat itt új takarítási és munkahelyi viselkedési szabályokat vezetett be. Hasonlóan járt el a BMW is egy HR-es szóvivő elmondása szerint.

A beszállítók monitorozása

A gyárak ugyan működnek, a gyártóknak azonban szemmel kell tartaniuk a beszállítói láncaikat. A BMW hétezer Tier 1-es és további 1500 alacsonyabb szintű beszállító aprólékos ellenőrzését végzi el világszerte nap mint nap. A BMW egy szóvivője elmondta, számos dologra figyelnek az országhatárok állapotától a logisztikai folyamatok működésén át a különböző regionális és nemzeti szabályozásokig, továbbá igyekeznek rugalmasak és dinamikusak maradni.

A szóvivő hozzátette, magasan képzett csapataik munkája minden beszerzési területen többet számít most, mint valaha. Az alkatrészek rugalmas és stabil beérkezésében a BMW a hosszútávú kapcsolataira támaszkodik.

A cég megelőző kockázatmenedzselést vezetett be, melynek során beszállítóival közösen, aktívan dolgozik a megelőző megoldásokon, főleg a járvány által jobban sújtott régiókban.

A Mercedes is hasonlóan járt el, a beszállítókkal szorosabb kapcsolatot tartva igyekeznek ellensúlyozni az esetleges negatív hatásokat. A gyártó így dinamikusan tud reagálni a változásokra a beszállítást, gyártást és eladást illetően. Segítségére vannak a koronavírus első hullámából származó tapasztalatok is.

Márkakereskedői hálózatok

Az autószalonok bezárásával kapcsolatos aggályok Németországban eloszlottak, mikor a kormány engedélyezte működésüket a korlátozások alatt, de egyszerre csak meghatározott számú vevő tartózkodhat a kereskedésben.

A franciaországi és angliai szalonoknak azonban december elejéig be kell zárniuk, addig pedig csak olyan vevők látogathatják őket, akik előre megrendelt autót vesznek át egyeztetett időpontban. Az online szolgáltatások tehát maradnak, autókat át lehet adni, ami önmagában több bevételt jelenthet a vírus első hullámához képest, de a megszokott eladási számok így is csökkenni fognak. A szervizszolgáltatások továbbra is elérhetőek lesznek – Angliában csak akkor, ha a javítás nem halasztható a kijárási korlátozás végéig.

A Mercedes-Benz elmondta, folyamatos kapcsolatban áll a globális értékesítési hálózatával, hogy átlendítse azt a nehéz időszakon. Egy szóvivő szerint a helyzet intenzív, piacról piacra változik – egyes országokban be kellett zárniuk, de a legtöbb helyen zavartalan a működés.

Csökkenő gyártási volumen

Ugyan az európai gépjárműeladások 2020 harmadik negyedévére mutattak jeleket a helyreállásra, az új korlátozások visszaeső gyártási mutatók idején érkeznek. Az ACEA statisztikái alapján a német autógyártás szeptemberben 11, a CCFA szerint a francia gyártók termelése 20 százalékos hátrányban volt az egy évvel korábbi számokhoz képest.

Nagy-Britanniában, ahol egyre több szektor esik szigorúbb szabályozások alá, az autógyártás 25 éves mélypontot ért el – 2019 szeptemberéhez képest az idei év első kilenc hónapjában csaknem 36 százalékkal kevesebb autó készült az SMMT szerint. A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége azt is tudatta, hogy 2020 utolsó negyedéve a megbetegedések és szabályozottság emelkedésével egyre nagyobb kihívást jelent majd az iparágnak — áll az Automotive Logistics cikkében.

Kiemelt Partnereink