Elemzések Hiába a nagy kampányolás, továbbra is minden meghajtásra nyitottak az emberek

Hiába a nagy kampányolás, továbbra is minden meghajtásra nyitottak az emberek

autopro.hu/E.L. | 2020.10.31 16:18

Hiába a nagy kampányolás, továbbra is minden meghajtásra nyitottak az emberek

Fotó: Bosch

A Bosch megbízásából az Innofact piackutató intézet által a 2020 júniusában végzett reprezentatív felmérés szerint egyetlen hajtáslánc-típus sem veszített jelentőségéből - legyen szó akkumulátorokról vagy üzemanyagcellákról, benzines vagy dízelmotorokról. Ha Németországban, Franciaországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban a 2500 válaszadónak holnap új autóról kellene döntenie, minden második belső égésű motorú modellt választana elsődleges autójának.

Hirdetés

Arra a kérdésre, hogy mi lenne a 2030-ban a legelterjedtebben használt hajtáslánc, a megkérdezettek mintegy 68 százaléka az elektromos hajtásláncot látja a középpontban, megelőzve a hibrideket és a belső égésű motorokat. A felmérés résztvevői felismerték az üzemanyagcellás hajtású autókban rejlő lehetőségeket, körülbelül minden harmadik az üzemanyagcellát tekintette a mobilitás jövőjének.

„Az elektromos mobilitás halad előre - és ez jó hír. Csak ebben az évben a Bosch 500 millió eurót fektetett ebbe a területbe. Ugyanakkor folyamatosan fejlesztjük a belső égésű motorokat is - még rájuk is szükség van” - mondta Dr. Stefan Hartung, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának tagja és a Mobilitási Megoldások üzletág elnöke.

A válaszadók minden hajtáslánc-típusra nyitottak

Egy másik kérdés feltárja a válaszadók nyitottságát a különböző típusú hajtásláncok iránt: az elektromos autók és a plug-in hibridek az államok támogatása mellett a megkérdezettek 70 százalékának támogatását élvezik. A hagyományos meghajtású új autók vásárlását ösztönző kormányzati rendelkezéseket az olaszországi válaszadók támogatják leginkább. „A modern belső égésű motorok népszerűsítése felgyorsíthatja a járműpark megújulását, ami a környezetet és az éghajlatot is segítené" - nyilatkozta Hartung. A felmérésben két megállapítás figyelemre méltó: a négy megkérdezett európai ország (Németország, Franciaország, Olaszország és Nagy-Britannia) városlakóinak 72 százaléka úgy véli, hogy a belső égésű motor támogatást érdemel, továbbá a 18–29 évesek többsége (80 százaléka) szintén támogatja a belső égésű motorral rendelkező járművek használatát.

Még a hagyományos motorral rendelkező autók is működhetnek klímasemleges módon. Ennek kulcsa a megújuló szintetikus üzemanyagok (RSF) használata, amelyek megújuló hidrogénből és a környező levegőből kinyert szén-dioxidból készülnek. A felmérésében résztvevők 57 százaléka értett egyet azzal, hogy az RSF-nek adókedvezményben kéne részesülnie. „Csak az RSF segítségével tudja megfékezni a globális felmelegedést az utakon lévő több mint egymilliárd jármű." – jelentette ki Hartung.

Nem lehet autó nélkül élni

Európában nem valószínű, hogy a közeljövőben megváltozik az autó jelentősége a mobilitás szempontjából. Az európai válaszadók körülbelül 60 százaléka nem tudja elképzelni, hogy teljesen autó nélkül élne. A fennmaradó 40 százalék pedig csak bizonyos ideig hajlandó otthon hagyni autóját.

Míg a németek és a britek a rugalmasságot említették az autó birtoklásának legnagyobb előnyeként, a francia válaszadók 41 százaléka jelezte, hogy leginkább a munkához van rá szüksége. Ezzel szemben a megkérdezett olaszok 55 százaléka a kényelmi szempontot helyezi előtérbe. „A belátható jövőben az autó továbbra is az első számú közlekedési eszköz marad, és kiváló kilátásai vannak még környezetbarátabbá válni" - nyilatkozta Hartung.

A Bosch vezető szerepet játszik az elektromobilitás és az égéstechnika terén

A Bosch célja, hogy a közlekedést minél erőforrás-barátabbá tegye, a CO₂-semleges és kibocsátás-mentes közlekedés jövőképét többféle módon is próbálja elérni. Ami a jövő erőátviteli technológiáját illeti, a céget nyitottság jellemzi. Egyrészt a Bosch azt szeretné elérni, hogy piacvezetővé váljon az akkumulátorral és üzemanyagcellákkal működő járművek terén. Az elektromos járművek klímasemlegesek, ha a töltéshez használt elektromosságot és a hidrogént megújuló energiaforrásokkal állítják elő. Másrészt a Bosch tovább tervezi fejleszteni a belső égésű motorokat a globális felmelegedés visszaszorítása, valamint a környezetvédelem érdekében. Ha RSF-t használnak fel, akkor a benzin- és dízelmotorok is klímasemlegesek lehetnek az úton. A Bosch arra számít, hogy 2030-ra az összes újonnan nyilvántartásba vett jármű egyharmada tisztán elektromos lesz. Az új járművek kétharmadát továbbra is belső égésű motor fogja hajtani, ezek közül pedig a legtöbb hibrid lesz.

Kiemelt Partnereink