Elemzések Fél tucat megállapodás egy hét alatt: belehúztak a német gyártók Kínában

Fél tucat megállapodás egy hét alatt: belehúztak a német gyártók Kínában

autopro.hu/S.B. | 2018.09.13 06:04

Fél tucat megállapodás egy hét alatt: belehúztak a német gyártók Kínában

A német autógyártók jövője három szóban leírható: elektromos, önvezető és kínai. Utóbbi nem véletlen, hiszen Kína egyre jobb feltételeket kínál a külföldi autógyártóknak. A BMW és a VW egyetlen hét alatt például hat megegyezést írt alá.

Hirdetés

A két meghatározó német autógyártó, a BMW és a Volkswagen augusztus utolsó hetében számos üzletet kötött, hogy folytathassák az elektromos és önjáró autók fejlesztését Kínában. A szerződések sorozata és Li Keqiang kínai miniszterelnök közelmúltbeli berlini utazása ismét azt tükrözi, hogy Kína egyre nagyobb szerepet játszik az autóipar jövőjében.

A Kínában működő gyárak tavaly az International Organization of Motor Vehicle Manufacturers adatai szerint mintegy 25 millió személygépkocsit gyártottak. Kína már jó ideje a legnagyobb piacnak számít több globális márka számára, ráadásul az országban több elektromos jármű talál gazdára, mint bárhol a világon.

Ennek megfelelően az üzleti megállapodásokon kívül a fejlesztések bejelentései is egymást követik, legújabbként például a Volkswagen egy 15 milliárd dolláros kínai befektetést hirdetett olyan területeken, mint az e-mobilitás, a konnektivitás és az autonóm vezetés. Herbert Diess vezérigazgató elmondta, hogy a vállalat igyekszik "szisztematikusan bővíteni partnerkapcsolatait" az országban.

Elkészültek a BMW tervei is az elektromos Mini modelleket illetően. A gyártást a kínai Great Wall Motor és a BMW közös vállalata irányítja majd, sőt, a vállalat csatlakozik az Apollo autonóm vezetési projekthez is, amelyet a kínai Baidu internetes cég (BIDU) indított.

A Daimler sem tétlenkedik, meghosszabbította együttműködését a Tsinghua Egyetemmel az automatizált autók fejlesztése érdekében. – Kína a legnagyobb piac számunkra: amikor autonóm autókra akarunk váltani, biztosítanunk kell a kínai működésünket nyilatkozta a Daimler vezérigazgatója, Dieter Zetsche Hongkongban.

A beszállítók tevékenységét a Continentallal is példázhatjuk, a német autóipari alkatrészgyártó új partnerséget kötött az Uber riválisával, a Didi Chuxing-el, hogy autonóm és elektromos autókat közösen fejlesszenek.

Kormányzati hátszél is segít

Egy friss közlemény szerint Kína enyhíti a közös vállalatokra vonatkozó szabályait - lehetővé téve a külföldi cégek számára, hogy nagyobb függetlenséggel működjenek az országban -, amelyre a külföldi cégvezetők, köztük a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk is felhívta a figyelmet. A Tesla tavaly elmondta, hogy megbeszéléseket folytatott a sanghaji önkormányzattal egy gyár felépítéséről, és kedden megerősítette, hogy megállapodásra jutottak az üzem építésében. A cég szerint körülbelül két évig tart, amíg a termelés megkezdődik a létesítményben.

Jövőre olyan szabályok lépnek életbe Kínában, amelyek megkövetelik, hogy az autógyártók gyártásának jelentős részét elektromos és hibrid autók adják. Al Bedwell, az LMC Automotive első embere szerint az, hogy az elektromos járművek gyártása bizonyos arányban kötelező, mesterséges módon biztos piacot teremt a plug-in járművek számára. Ezzel párhuzamosan más piacokon a fogyasztóra bízzák a döntést, ami lassítja és lassítani fogja a fejlődést.

A német autógyártók vezető szerepet töltenek be, ha a kínai innovációról és partnerségről van szó nyilatkozta Eric Totaro, az Euromonitor International vezető autóipari elemzője, majd hozzátette, nem lenne meglepve, ha hamarosan az amerikai autógyártók is lépnének.

Kiemelt Partnereink