Elemzések Fel kell gyorsítani a töltőhálózat fejlesztését

Fel kell gyorsítani a töltőhálózat fejlesztését

autopro.hu/V.M. | 2022.02.14 14:18

Fel kell gyorsítani a töltőhálózat fejlesztését

Fotó: Daimler Global Media Site

Az európai kormányoknak és közműszolgáltatóknak fel kell pörgetnie a töltőhálózat kiépítését, hogy 2035-re megfelelő töltőinfrastruktúra álljon rendelkezésre 130 millió elektromos jármű kiszolgálásához – mutat rá egy új tanulmány.

Hirdetés

Az EY szolgáltatóvállalat és az európai villamosipart képviselő Eurelectric „Power sector accelerating e-mobility” című tanulmánya szerint Európának a következő évtized közepére 65 millió töltőre lesz szüksége, hogy kiszolgálja az elektromos autók egyre növekvő állományát. A töltők közül 9 milliónak bárki által szabadon hozzáférhetőnek, míg 56 milliónak lakosságinak kell lennie.

Európában jelenleg 374 ezer szabadon hozzáférhető töltő működik, melyek kétharmada csupán öt országban, Hollandiában, Franciaországban, Olaszországban, Németországban és az Egyesült Királyságban koncentrálódik. Egyes országokban több mint 100 kilométer útra jut egy töltő – a statisztikák szerint ez a helyzet hazánkban is.

Hogy a kereslettel lépést tarthasson, az európai töltőhálózatnak 2030-ig évi félmillió, azután pedig évi egymillió töltővel kell bővülnie – mondta el az EY energiaipari üzletágának vezetője, Serge Colle a Reuters-nek.

Ugyanakkor a fejlesztéseket ma jelentősen hátráltatják a tervezési és engedélyeztetési problémák. „A politika minden szintjének ébresztőt fújunk: engedély nélkül nem lehet ambiciózusnak lenni” – fogalmazott Kristian Ruby, a Eurelectric vezetője.

Az áramfogyasztás is gyorsan fog nőni

Ma mintegy 3,3 millió elektromos jármű közlekedik Európa útjain, és a számuk gyorsan nő. 2021-ben minden tizenegyedik eladott új autó teljesen elektromos volt, ezzel eladásaik 63 százalékkal nőttek éves összevetésben.

A villanyautók növekvő értékesítése az európai elektromosáram-igényt évente 11 százalékkal fogja növelni. Az elektromos hálózat stabilitásának megőrzése érdekében az EY és a Eurelectric az okos töltési megoldások alkalmazását ajánlja. Ilyenek például az elektromosautó-tulajdonosok számára az alacsonyabb díj melletti töltés biztosítása a csúcsidőszakon kívül, ami a hálózat csúcsterhelési értékeit 21 százalékkal csökkentheti.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink