Elemzések Baj lesz, egyre csak lassul az amerikai autópiac

Baj lesz, egyre csak lassul az amerikai autópiac

autopro.hu/B.B. | 2019.04.05 12:13

Baj lesz, egyre csak lassul az amerikai autópiac

Egyelőre nem találja tavaszi lendületét a tengerentúli autópiac: amiatt, hogy sorozatban a harmadik havi visszaesés történhetett márciusban, az éves értékesítési darabszám 2014 óta először nézhet be 17 millió példány alá.

Hirdetés

Az év első két hónapjának 2,6 százalékos csökkenése után márciusban sem lő ki az Egyesült Államok autópiaca, ami így 2019-ben egyelőre nem tudott a növekedés útjára lépni. Az Automotive News négy elemzést gyűjtött össze, ezek közül a legoptimistább is másfél, míg a legdurvább egészen hét százalékos értékesítési mínuszt tartott valószínűnek márciusban.

A Cox Automotive és az Edmunds éves szinten 16,8 és 17,2 millió eladott új személykocsira számít az USA-ban, így 2014 után idén ismét 17 millió alá bukhat a gazdára találó modellek száma.

A második félév se segít már

A TrueCarhoz köthető ALG piackutató igazgatója szerint 2019 elején már látható volt, hogy az eladások nem felelnek majd meg a korábbi várakozásoknak. Ennek oka a vámháború, a növekedésnek induló kamatkörnyezet. Oliver Strauss szerint ugyanakkor ettől függetlenül a mind az amerikai gazdaság, mind az autóipar továbbra is megőrzi stabilitását.

Az eladásokat az amerikai gazdaságpolitika okozta bizonytalanságok, a konjuktúra lanyhulása és az új autók átlagos árainak folyamatos emelkedése is visszafogja. Nem segít az adószabályok módosítása sem, ami után sok esetben a korábbihoz képest kisebb kedvezmények érvényesíthetők autóvásárláskor.

Bár az utóbbi három évben mindig a második félév volt erősebb az autóeladásokban, illetve a gyártók részéről is van még mozgástér az piacélénkítő kedvezmények növelésében (márciusban az egy eladott modellre eső ilyen jellegű kiadás még csökkent is öt százalékkal), a prognosztizált gazdasági lassulás várhatóan már nem fogja tudni erőteljesen élénkíteni az autópiacot.

Az ázsiai márkáknak nem fog fájni, az európaiaknak igen

A Cox becslése szerint kevés lesz a kivétel, sok gyártó számain megmutatkozik majd a márciusi lassulás: a legnagyobb vesztes 12,6 százalékos mínusszal a Nissan-csoport lehet, de hét százalék körüli visszaeséssel számolhat a Volkswagen of America, az Fiat Chrysler, a Ford és a GM is. Más elemzők ennél pozitívabb képet festenek, az ALG szerint a Subaru, a Kia, a Hyundai és a Honda is több kocsit adhatott el márciusban, ám a BMW és a Daimler szintén mínuszba fordult a hónapban a tengerentúlon.

Kiemelt Partnereink