Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az eladott autók dupláját hívják vissza az USA-ban
Nagyjából 331 millió autót hívtak vissza a gyártók az Egyesült Államokban az elmúlt tíz évben, ráadásul a tendencia alapján növekszik a visszahívások száma – ehhez képest tíz év alatt körülbelül fele annyi autót helyeztek újonnan forgalomba.
A szakértő Stefan Bratzel statisztikái szerint 2011-től 2020-ig biztonsági okok miatt 331 millió autót hívtak vissza a gyártók az Egyesült Államokban. Az ebben az időszakban eladott új autók száma ennek körülbelül a fele.
A visszahívások száma ráadásul növekvő tendenciát mutat, csak 2020-ban közel 49 millió autót rendeltek vissza a gyárakba, és 2021 eddigi mutatói alapján nem várható javulás a területen. Ráadásul az összefonódó gyártók és a moduláris technológiák növelik a tömeges visszahívások kockázatát.
Az egyre gyakoribb problémákat az autók növekvő műszaki összetettsége, a kiélezett verseny és a magas költségnyomás miatti rövidebb fejlesztési idők okozzák Bratzel szerint.
Hosszútávon a Honda áll a legrosszabbul
2021 első felében a Fordot, a General Motors-t és a Daimlert érintették a leginkább a visszahívások, a három gyártó összesen 9 millió autót rendelt vissza - a fő ok a légzsák valamilyen problémája volt, de ahogyan az autopro.hu is beszámolt róla, a GM esetében a Chevrolet Boltok akkumulátorai miatt is komolyabb visszahívásokra volt szükség.
A 2011 óta tartó hosszú távú összehasonlításban a CAM tanulmánya szerint a Honda teljesített a leggyengébben a maga 332 százalékos visszahívási rátájával. Ezt követi a Mitsubishi, a Fiat-Chrysler és a Mazda, de a BMW is rosszabb volt az átlagnál, míg a GM, a Daimler, a Toyota, a Ford és a VW végzett a középmezőnyben.
A Tesla, a Jaguar-Land Rover, a Volvo és a Nissan esetében volt a legalacsonyabb biztonsági okokra visszavezethető visszahívások aránya – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!