Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az e-autózás árnyoldala: ha beüt a krach
A villanyautózás esetében a legfélelmetesebb diagnózis az akkumulátorhiba. Nagy-Britanniában egy hibrid jármű tulajdonosa saját kárán tapasztalhatta meg, mennyire komoly fenyegetést jelent az akkumulátor hibája.
Az akkumulátor messze a legdrágább építőeleme egy elektromos autónak. Az energiatárolók olyan drágák, hogy a gyártók félnek közzétenni a csereakkuk árait. Ez teszi az akkumulátor hibáját a legfélelmetesebb problémává, még félelmetesebbé, mint a belső égésű modellek motorhibája. Összehasonlítva ugyanis egy csereakkumulátor ára jelentősen magasabb, mint egy új belső égésű motor ára - természetesen olyan egzotikumoktól eltekintve, mint a Ferrari és az egyéb luxusautók.
Nemrég egy nyolcéves hibrid Mercedes brit tulajdonosának kellett szembesülnie ezzel. Ranjit Singh korábban döntött a használt Mercedes mellett, amit egy hivatalos kereskedésben 32 ezer euróért vett. Az nyugdíjas úr az elektromos meghajtást választotta, hogy megóvja a környezetet – írja a Leicester Mercury.
Az E300-as hibrid megvásárlásakor 80 ezer kilométer állt az autó kilométeróráján. Rövidesen Singh a műszerfalon egy akkumulátor formájú visszajelző felvillanására lett figyelmes. A szervizvizsgálat során megállapították, hogy az akkumulátor a végét járja.
A jó hír: az akkumulátor cserélése nem volt bonyolult feladat. A súlyosabb probléma: a csere akkumulátor 18 ezer eurót húzott ki új tulajdonosa zsebéből. A csere órabérét pedig még bele sem számolták a költségekbe. A hiba megjelenésének idejében a jármű értéke Singh kutatása alapján 15 ezer euró volt. A tulajdonos így most választás előtt áll, hogy leselejtezze autóját vagy ráköltsön 20 ezer eurót a hiba kijavítására.
A hibrideknél van kiút
A Mercedes-Benz is kommentálta az esetet: a 2014-es évben kibocsátott 125-V típusú akkumulátor hároméves gyártói garanciával és korlátlan futóteljesítménnyel került értékesítésre. További információk nélkül nem tudják meghatározni, hogy a nagyfeszültségű akkumulátor miért romolhatott el. Singh mindeközben több Mercedes-tulajdonossal is beszélt, akik hasonló jelenséget tapasztaltak. Mindannyiuk számára komoly fejtörést jelent, hogy selejtezzék járművüket, vagy rengeteg pénzt fektessenek a javításba.
Hibrideknél ugyanakkor fennáll a lehetőség, hogy a járművet innentől kizárólag belső égésűként használják. A tisztán elektromos autók esetében viszont még keményebb a dilemma, ott csak az autó- vagy az akkumulátorcsere segíthet.
A Mercedes-Benz a válaszában arra hívta fel a figyelmet, hogy akár új, akár használt autó vásárlása esetén a vásárló kérje el az akkumulátor tanúsítványát. Ez segíthet megelőzni a bajt, vagy lealább probléma esetén segíthet a szervizeknek a meghibásodás okát felderíteni.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!