Elemzések Az autóvásárlókat kevésbé érdeklik a technológiai újdonságok

Az autóvásárlókat kevésbé érdeklik a technológiai újdonságok

autopro.hu/R.K.E. | 2024.02.13 07:23

Az autóvásárlókat kevésbé érdeklik a technológiai újdonságok

Fotó: Pexels

Kiderült, hogy nem sokan vágynak olyan funkciókra, mint az utasoldali képernyő, vagy arra, hogy az autójukból fizethessenek a termékekért.

Hirdetés

Az autógyártók úgy vélik, hogy a beltéri technológia megkülönböztetése az egyik legfontosabb terület, amit a CES-en való növekvő képviseletük is bizonyít. Egy nemrégiben készült tanulmány azonban azt mutatja, hogy a vásárlók a kiállításon bemutatott technológiák iránt csak mérsékelt érdeklődést mutatnak.

A tanulmány három, a CES 2024-en kiemelkedő szerepet játszó technológiát vett górcső alá, hogy felmérje 11.700 új járművet vásárolni szándékozó ember érdeklődését. A vizsgálat az utasoldali infotainment képernyőket, az infotainment képernyőn keresztül történő termékvásárlás lehetőségét és a külső képernyőket vizsgálta, és megállapította, hogy a vásárlók kevesebb mint negyedét érdeklik ezek a technológiák.

Mi a népszerűségi sorrend?

A felsorolt elemek legnépszerűbb tagja az utasoldali infotainment képernyő volt, amelyet a válaszadók 21 százaléka szeretett volna a következő járművében. Ez a funkció, amely egyre gyakoribbá válik az új prémiumkategóriás járművekben, lehetővé teszi az utasok számára, hogy egy nekik szánt képernyőn keresztül nézzenek médiatartalmakat, keressenek úti célokat és végezzenek el egyéb feladatokat.

Az utasoldali infotainment képernyő azok körében volt a legnépszerűbb, akik elektromos vagy plug-in hibrid járművet akartak vásárolni: a vásárlók 29, illetve 25 százalékának tetszett. A vásárlók 79 százalékát azonban nem érdekelné a funkció, ha az 1000 dollárral növelné a járművük árát.

A második helyen a közvetlenül a jármű képernyőjéről történő vásárlás lehetősége áll. A résztvevők 18 százaléka mondta, hogy akkor is szeretné ezt a képességet, ha ehhez havi 15 dolláros adatkapcsolatra lenne szükség. Ez a szám 2022-hez képest nőtt, amikor a vásárlók mindössze 10 százaléka állt pozitívan ehhez a funkcióhoz.

Nem mindegy, hogyan

Azok közül a vásárlók közül, akik közvetlenül a jármű képernyőjéről szerettek volna vásárolni, 60 százalékuk azt szerette volna, ha a kormány mögül vásárolhatnak új vagy korszerűsített járműfunkciókat, 56 százalékuk azt szerette volna, ha videótartalmakat tudnak streamelni a képernyőre, 50 százalékuk pedig azt szerette volna, ha az infotainment képernyőről tudnak fizetni olyan dolgokért, mint a benzin, a díj, a parkolóhely vagy akár az étel.

Végül 17 százalék szeretne olyan kijelzőket a járművük külsején, amelyeken keresztül kommunikálhatnának a gyalogosokkal vagy más járművezetőkkel, ha ez 500 dollárba kerülne. Ezzel a gyalogosokat segítenék, hogy tudják, elsőbbségük van, és a járművezetőkkel is közölhetnének információkat a jármű töltöttségi állapotáról.

Bár valószínűleg lehet érvelni amellett, hogy az autógyártóknak új technológiákat kell kínálniuk, nehogy lemaradjanak versenytársaiktól, érdekes, hogy a fogyasztók többsége úgy tűnik, hogy az olcsóbb és egyszerűbb járművekkel is jól jár – írja a Carscoops.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink