Elemzések Az autógyártók leszerepeltek adatvédelemből

Az autógyártók leszerepeltek adatvédelemből

autopro.hu/Sz.K. | 2023.09.16 08:20

Az autógyártók leszerepeltek adatvédelemből

Fotó: Pixabay

Az autók ma már olyanok, mint a kerekeken guruló számítógépek - hozzáférést biztosítanak az alkalmazásokhoz, a szórakozáshoz, sőt, még az internethez is. A legtöbb intelligens technológiához hasonlóan a modern járművek is képesek információkat gyűjteni arról, hogy az emberek mit csinálnak és hová mennek az autóban.

Hirdetés

A Mozilla Alapítvány új tanulmánya szerint az Amerikai Egyesült Államokban aktív autógyártók rosszul szerepelnek az adatok védelmét illetően. A nonprofit társaság nemrégiben egy cikksorozatot tett közzé a személyes adatokról és a magánélet védelméről az autókban.

A kutatásban 25 márkát vizsgáltak meg, amelyek mindegyike kiérdemelte az alapítvány „Privacy Not Included” figyelmeztető címkéjét, ami azt jelenti, hogy az autógyártók rossz munkát végeztek az adatok kezelésében és az adatbiztonság biztosításában. Sőt, a Mozilla úgy találta, hogy az autók voltak a valaha vizsgált legrosszabb termékkategória ebből a szempontból.

A márkák kereskednek a személyes adatokkal

A tanulmány szerint a megkérdezett autómárkák mindegyike túl sok személyes adatot gyűjt. A jármű üzemeltetéséhez szükséges adatokon kívül részleteket gyűjtenek arról, hogy az emberek hogyan használják a járművüket, milyen gyorsan vezetnek, hová mennek, és más apróságokat is megemlítenek. Az autógyárak az autóban használt csatlakoztatott szolgáltatásokon keresztül is szereznek információkat, beleértve az olyan cégek harmadik féltől származó forrásait, mint a Google, a Meta vagy a Sirius XM.

A tanulmány megállapította, hogy az USA-ban aktív autógyárak 84 százaléka osztja meg vagy adja el az ügyfelek adatait harmadik feleknek, köztük szolgáltatóknak, adatbrókereknek és más vállalkozásoknak. Emellett az autógyártók 56 százaléka azt állítja, hogy bírósági végzések vagy nem hivatalos megkeresések alapján megosztja az információkat a kormány, vagy a bűnüldöző szervek tisztviselőivel.

A Mozilla Foundation arra a következtetésre jutott, hogy a legtöbb autógyártó szintén kevés vagy semmilyen ellenőrzést biztosít a személyes adatok felett. A megkérdezett vállalatok 92 százaléka állítólag nem teszi lehetővé vagy rendkívül megnehezíti az emberek számára személyes adataik törlését. A Renault és a Dacia kivételként szerepel, bár a tanulmány megjegyzi, hogy ez a két márka az európai általános adatvédelmi rendelet (GDPR) adatvédelmi törvényeinek hatálya alá tartozik.

Hogyan védjük meg adatainkat?

Adataink biztonságban tudása egy böngészőben vagy alkalmazásban percek alatt kivitelezhető. Sajnos egy autó esetében nincsen letiltásra lehetőség. Természetesen pár dologra odafigyelve megóvhatók az adatok többsége.

Ne adjon hozzájárulást személyre szabott reklámokhoz! Mielőtt eladná vagy cserélné autóját, feltétlenül állítsa vissza a gyári beállításokat az adatok törléséhez és az alkalmazásokról való leválasztáshoz. Használt autó vásárlásakor mindig győződjön meg arról, hogy az előző tulajdonos törölte a hozzá tartozó fiókot, és elvégezte a gyári beállítások visszaállítását. Mindig használjon erős jelszavakat, és állítson be kétfaktoros hitelesítést az autójához csatlakozó alkalmazásokhoz és szolgáltatásokhoz. Amikor mobilalkalmazást csatlakoztat autójához, ügyeljen arra, hogy minimalizálja az alkalmazáson keresztül gyűjtött adatok mennyiségét – írja a Motor1.com.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink