Elemzések A Tesla vezet az ütközések számában

A Tesla vezet az ütközések számában

autopro.hu/V.M. | 2022.06.17 10:22

A Tesla vezet az ütközések számában

Fotó: Pexels

A Tesla tavaly július óta összesen 273 olyan ütközésről tett bejelentést az Egyesült Államokban, amelyek bekövetkezésekor aktiválva voltak a fejlett vezetéstámogató rendszerek (ADAS). Ez több mint bármelyik másik autógyártó esetében.

Hirdetés

Tavaly júliustól az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) arra kötelezi az autógyártókat és az önvezető rendszereket fejlesztő cégeket, hogy jelentsék be azokat a baleseteket, melyek során ADAS vagy önvezető rendszerek aktiválva voltak. Azóta összesen több mint 500 ütközésről számoltak be a hatóságnak.

A most nyilvánosságra hozott statisztikák szerint az autógyártók összesen 392 ütközésről számoltak be, ezek során öten súlyosan megsérültek, hat fő pedig életét veszítette. A Tesla után a legtöbb baleset a Honda járműveivel történt – a japán OEM 90 esetről számolt be.

Prototípus fázisban lévő autonóm vezetői rendszerek 130 ütközés esetében voltak érintettek. 108 esetben nem regisztráltak személyi sérülést, míg súlyos sérülést egy baleset alkalmával jegyeztek fel. A Google-t birtokló Alphabethez tartozó, közutakon önvezető autókat tesztelő Waymo 62 ütközést jelentett, míg a General Motors tulajdonában lévő Cruise 23 darabot.

Csalókák lehetnek a számok

Mielőtt azonban a statisztikák alapján elkönyvelnénk a Tesla rendszereinek alacsony hatékonyságát, figyelembe kell venni, hogy az adatok, ahogy azt az NHTSA megjegyzi: „önmagukban elégtelenek következtetések levonásához.”

A Reuters által idézett közleményében a szervezet ezt azzal magyarázza, hogy az egyes OEM-ek eltérő módon követik a balesetek számát, illetve nem áll rendelkezésre kellően széleskörű adat az egyes rendszerek használatának elterjedtségéről.

Az adatok ezen hiányosságára az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség (NTSB) elnöke, Jennifer Homendy is felhívta a figyelmet: „A Tesla nagy mennyiségű magas minőségű adatot gyűjt, ami azt jelentheti, hogy felülreprezentált lehet az NHTSA jelentésében.”

Így is értékesek az adatok

Mindazonáltal az NHTSA szerint az eddigi jelentések alapján már elindítottak új vizsgálatokat és visszahívásokat, továbbá azokat a már folyamatban lévő vizsgálatok során is hasznosítani tudják.

Függetlenül a most ismertetett statisztikáktól, az NHTSA Tesla Autopilottal kapcsolatos vizsgálata nemrég az utolsó fázisába lépett. Amennyiben a megkülönböztető jelzéseket használó járművekkel történt ütközések miatt indult nyomozás során megállapítást nyer az Autopilot hibás működése, 830 ezer amerikai Teslát hívhatnak vissza.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink